Ezidáig a Google knowledge graph-ja 5 milliárd entitást és 500 milliárd entitás tulajdonságot gyűjtött össze. Mindez nem annyira sok, ha figyelembe vesszük, hogy entitás nem csak ismert személyek lehetnek, hanem könyvek, dalok, filmek, cégek, fogalmak is – szó szerint bármi.
Ami még fontosabb, hogy a Google most már képes új entitások felfedezésére (ahelyett, hogy a Wikipédia adatbázisát használná). A mesterséges intelligencia követi a szintaxist a már ismert entitások körül, és megnézi, hogy azok új entitásokhoz vezetnek-e. Az így talált új entitásokat ezután a korábbi entitáshoz kapcsolódóan eltárolja. Ez a folyamat teljesen leegyszerűsített leírása, de érzékelteti annak működését.
Vagyis a Google ahelyett, hogy backlink-ekkel összekapcsolt weboldalakként látná a webet, kapcsolataik által összekapcsolt entitásokként fogja azt látni – ami a valódi világ egy modellje. Ez a modell képes lesz megmondani a Google számára, hogy mely cégek megbízhatóak, mely szerzők szakértők, és mely tartalmak érdemesek magasabb rangsorolásra.
Hogyan optimalizáljunk?
Érdemes megismerni, hogy mik azok az entitások, hogyan használhatóak, és mit tehetünk annak érdekében, hogy felhasználjuk őket a keresőoptimalizálásban. Az optimalizálás részeként építsünk márkánkból entitást (megfelelő szintaxis és gyakori említések révén), rendelkezzünk Google My Business profillal, használjunk strukturált adatokat, és keressünk releváns entitásokat, amiket megemlíthetünk a tartalmainkban. Lényegében, nagy részt hasonlóan kell eljárunk, mint a backlinkek és kulcsszavak esetében, csak ez valamivel bonyolultabb.