Ecommerce Expo 2022 a Hirdetéspartner szemével!

Kiemelt téma: Mit kínálnak a csomagolós cégek?

2022. Február 17.-én tartották meg a magyar online kereskedelem egyik legnagyobb rendezvényét az Ecommerce Expót. Ezen a kiállításon mint érdeklődők vettünk részt, szemben a 2020-as, még koronavírus előtti utolsó, “békeidőbeli” E-com marketing rendezvényen. 3 héttel előtte tartották a IX. Marketing Fesztivál rendezvényt, ahol viszont mind kiállítóként, mind előadóként jelen tudtunk lenni. (A szezonalitás hatása az online marketingben.)

Jelen cikkünkben kifejezetten az E-commerce kiállítás tapasztalatait szeretnénk megosztani veletek.

  1. A Lurdy ház felett, mint rendezvényhelyszín, eljárt az idő. Ezt a marketing fesztivál alatt is tapasztaltuk, hogy levegőtlen-meleg a kiállítási tér, és nagyon nehéz úgy berendezni a teret, hogy egyes helyeken ne alakuljanak ki zsúfolt pontok. Viszont az E-com expón ehhez még társult az általános félhomály, ami azt jelentette, hogy egyes kiállítók lényegében sötétben ültek a gyér megvilágítás miatt. Ezen közép és hosszú távon mindenképpen változtatni kell, mert a rendezvények színvonalát ez jelentősen csökkenti. Egy ilyen rendezvény megérdemelne egy nagyobb, szellőssebb területet.

  2. A kiállító cégek bár jelentős számban voltak, de többnyire csak a nagyobb webshopokhoz  kapcsolodó cégek voltak jelen. Meggyőződésünk, hogy az E-com szektor további cégeit (Teljesítmény fókuszú marketing ügynökségek, Weboldal-Weboldal fejlesztők, Fotósok, Szövegírók, Webshop Managerek, SEO-sok, Közösségi média kezelők, stb.) egyáltalán nem, vagy csak nagyon kis számban képviselték a kiállítók. Lényegében a kiállítók közel 50%-át a logisztikával vagy csomagolástechnikával foglalkozó cégek adták. A marketing ügynökségek közül, két-három feltörekvő cég vett részt a rendezvényen, viszont egyetlen vezető Google Premier Partner ügynökség sem. Büszkén tudatjuk, hogy anyavállalatunk a Klikkmánia Kft., a résztvevőkkel szemben Kiemelt Google Partner Ügynökség 2022-ben is, ezzel a magyarországi Google Partner ügynökségek Top 3%-ba tartozik. Egyértelműen hiányoztak a rendezvényről a piac 70%-át kitevő kis-közepes cégek is, ezen érdemes lenne elgondolkodni a szervezőknek, hogy ők is meg tudják mutatni magukat a nagyközönségnek.

  3. Az előadások többnyire színvonalasok voltak, de sajnos nagyon általánosak. A félórás “etapok”, és az ehhez kapcsolódó menetrend miatt, lényegében a valós mondanivalóra csak az előadások utolsó 5-10 percében jutott idő. Részünkről az előadások kb. 30%-ra tudjuk azt mondani, hogy értéket adtak, vagy kiemelkedően elismert előadó tartotta. Úgy érezzük a kevesebb, több lett volna, tehát kevesebb számú, de esetleg hosszabb és átfogóbb előadás több segítséget, ötletet, útravalót adhatna egy webáruház tulajdonosának. Mi úgy gondoljuk, hogy egy részfeladat vagy téma kifejtésére is szükséges legalább 45-50 perc, és ezt képviseljük az általunk tartott webinárokon vagy előadásokon is.

  4. A rendezvényre nettó 29.990 Ft-ba került a jegy. Amennyiben szerettünk volna megnézni más előadást is, mint amin részt vettünk, akkor a videós anyagokért “kedvezményesen” további nettó 14.990 Ft-ért lehetett hozzájutni. Észleljük a mindenhová begyűrűző infláció hajtotta áremeléseket, de reálisan azt látjuk, hogy a bruttó 57.124 Ft-ot kissé soknak tartjuk a KKV-szektorban dolgozó cégek számára. Hiszünk abban, hogy ezt akár egyetlen jól sikerült üzlet, vagy szolgáltató váltás bőven behozhatja, de egy átlagos magyar webshop tulajdonosnak (akik a magyar online piac többségét adják), ez egyelőre nem kifizethető teher.

Összességében a kiállítással elégedettek voltunk, de véleményünk szerint van tér a további fejlődésre a rendezvénnyel kapcsolatban. Addig is, mi készülünk a 2023-as X. Marketing Fesztivál rendezvényre. 🙂

De lássuk a csomagolós cégeket, ígéretünk szerint ezt a témát is feldolgozzuk a cikkünkben, hogy értéket is tudjunk adni!

Csomagolástechnikai cégek | Ecommerce Expo 2022 

Minden esetben alaposak szeretnénk lenni, ezért nemcsak a kiállítási standot néztük meg komolyabban, de kíváncsiak voltunk milyen alap online marketing tevékenységet végeznek a cégek.

  • Van-e Google-os Brand hirdetés?
  • Google hirdetés esetén a “csomagolóanyag” és “csomagolástechnika” kulcsszavakra első 4 pozícióban vannak?
  • Van-e Facebook oldaluk és annak minősége?
  • Facebook hirdetés és azoknak a minősége?
  • SEO-Keresőoptimalizálás | A “csomagolóanyag” és “csomagolástechnika” kulcsszavakra hányadik pozícióban szerepelnek?

https://mbehungary.com/ | MBE Magyarország Kft.
A céggel mi a kiállításon találkoztunk először. Bevallom a Mail Boxes Etc márkanév nekem semmit nem mondott, talán nem ártana nekik egy komolyabb Brand kampány. A hölgy nagyon kedves volt, ami a beszélgetésből átjött, hogy speciális, pl. borok szállítására egyedi megoldásokkal is rendelkeznek. A cégnevüket a weboldalon nem találtam meg, de ez csak az én “szúrós” tekintetemet zavarja valószínűleg.
Google Brand hirdetés: Igen
Google kulcsszó hirdetés: Nincsenek az első oldalon
Facebook oldal állapota: Rendben, de kevés oldalkedvelő
Facebook hirdetés: Nincs!
SEO pozíció: Csomagolóanyag: 100-on kívül | Csomagolástechnika: 100-on kívül

https://www.remenyi.hu/ | Reményi Csomagolástechnika Kft.
Régi és nagy név a piacon. A csomagolóanyagok teljes spektrumával rendelkeznek. Nem kizárólag a webshopos felhasználókra fókuszálnak, a komplett magyar iparnak és szolgáltató szektornak értékesítenek. Kedvesek voltak, nagy volt a nyüzsgés körülöttük. Amit első “blikkre” hiányosságnak láttam a speciális-különleges dobozok hiánya.
Google Brand hirdetés: Nincs!
Google kulcsszó hirdetés: Néha megjelentek az 2.-4. pozícióban
Facebook oldal állapota: Van de csak 153 követő és nehezen megtalálható FB oldal
Facebook hirdetés: Nincs!
SEO pozíció: Csomagolóanyag: 51 | Csomagolástechnika: 6

https://www.rajapack.hu/ | Rajapack Kft.
Magyarországon 2021-ben alakult nemzetközi hátterű cég. 16 országban vannak jelen kíváncsian várom, hogyan tudnak betörni a magyar piacra. A kínálatukban jelen vannak a speciálisabb termékek is, ezért érdemes lehet átböngészni a webshopjukat. A standjuk számomra mondjuk úgy “érdekes” volt.
Google Brand hirdetés: Nincs!
Google kulcsszó hirdetés: 5.-7. pozícióban jelentek meg
Facebook oldal állapota: Magyar oldal nincs! 2022-ben? Hm?
Facebook hirdetés: Nincs!
SEO pozíció: Csomagolóanyag: 100-on kívül | Csomagolástechnika: 100-on kívül

https://zalapack.hu/ | ZALAPACK ’96 KFT.
Szintén régi motoros cég a piacon, nagyon széles termék és szolgáltatási palettával. Kimondottan sokféle egyedi speciális dobozt forgalmaznak. A standjukon is nagyon sokféle termék volt megtalálható. Kicsiket és nagyokat is kiszolgálnak, szimpatikus hölgy faggatott érdeklődésem tárgyáról.
Google Brand hirdetés: Van de beelőzi őket az Amco Kft. a saját Brandjükre.
Google kulcsszó hirdetés: Néha megjelentek az 2.-4. pozícióban
Facebook oldal állapota: Van de kevés követő
Facebook hirdetés: Hirdetések rendben, minőségi grafikával
SEO pozíció: Csomagolóanyag: 22 | Csomagolástechnika: 39

https://thermofoam.hu/ | Thermofoam Kft.
A cég elsősorban műszaki habok, térkitöltő habok, speciális hullámpapír termékekkel, általánosan inkább egyedi megoldások gyártásával foglalkozik. Miután weboldaluk nem webshop, ezért a termékkörük számomra kissé furcsán van megjelenítve, de találtam érdekes termékeket.
Google Brand hirdetés: Rendben
Google kulcsszó hirdetés: Nincsenek az első oldalon
Facebook oldal állapota: Van de nagyon kevés követő
Facebook hirdetés: Nincs!
SEO pozíció: Csomagolóanyag: 100-on kívül | Csomagolástechnika: 100-on kívül

http://www.bmppackaging.hu/ | BMP Packaging Kft.
A cég megjelenése kicsit furcsa volt, velük sajnos nem tudtam beszélni, 10 percig 3-an annyira elmélyülten csevegtek, nem akartam zavarni. Utólag utánuk nézve, elsősorban ipari fólia termékeket gyártanak. A standjuk annyira minimál volt, hogy lényegében egy logó volt kitéve, még fényképet is elfelejtettem készíteni.
Google Brand hirdetés: Van de beelőzi őket az Fiorex Kft. a saját Brandjükre.
Google kulcsszó hirdetés: Néha megjelentek az 2.-4. pozícióban
Facebook oldal állapota: Van 2000 követővel, minőségi posztok
Facebook hirdetés: Van de kevés
SEO pozíció: Csomagolóanyag: 100-on kívül | Csomagolástechnika: 100-on kívül

Összefoglalva azt látjuk, hogy egyes cégek teljesen ignorálják az online marketing lehetőségeit mind PPC és SEO területen, vagy nem a megfelelő partnerrel dolgoznak. A közösségi média talán még jobban elhanyagolt terület, a Facebook-Instagram hirdetéseket pedig talán egy cégnél találtuk rendben.

Mi hiányzott nekünk a kiállításon?

Hol maradnak a specializáltan Öko, valóban lebomló, 100%-ban újrahasznosítható, a ZÖLD csomagolóanyagok kínálata? 

Napjainkban a fiatalabb generáció tagjai, igazolhatóan nagyobb mértékben környezettudatos szemléletet képviselnek, ez igaz az életük minden területére. Akár arra is, hogy ha rendelnek egy webshoptól, akkor a webáruház milyen csomagolóanyaggal (öko-zöld) küldi ki a rendelésüket. Marketing szempontból, ez a szemlélet szinte az összes csomagolóanyag kiállítónál hiányzott. Zöld csomagolóanyagot minden webshopnak!

A végére pedig néhány életkép a rendezvényről.