A Facebook/Meta hirdetések segítségével, lehetőséged van pontosan azt a felhasználói csoportot megszólítani, amiből később a potenciális vevőid kerülnek ki. A Facebook hirdetések segítségével népszerűsítheted a weboldalad és a Facebook oldalad, eljutathatod a közösségi média bejegyzéseidet a követőidhez, illetve hirdetheted a termékeidet és szolgáltatásaidat a megfelelő felhasználóknak. A Facebook hirdetések a felhasználókat földrajzi, demográfiai és a profiljaikban szereplő információik alapján célozzák meg és érik el. Célzottan tudod megszólítani azokat a felhasználókat, akik már érdeklődnek a céged iránt vagy nyitottak rá. Ahhoz, hogy hirdetni tudj a Facebook, az Instagram, a Messsenger és a mobilapplikációk felületein, szükséged van egy céges Facebook oldalra és egy hirdetési fiókra. Javasolt még egy Facebook Vállalkozáskezelő fiók létrehozása (Facebook Business Manager) is, ahol egy helyen tudod kezelni az összes oldalt, fiókot és eszközt.
A hirdetők különböző Facebook-hirdetéstípusok és -formátumok közül választhatnak. Létezik nagyon egyszerű Képes, figyelemfelkeltő Videós, több képből összerakott Galéria, audiovizuális Slideshow, érdeklődőszerző Űrlap, termékeket bemutató Katalógus, teljes képernyős Stories, illetve Messenger-alapú hirdetés. A Facebook hirdetési formátumok széles választéka azt jelenti, hogy kiválaszthatod az üzleti célodnak leginkább megfelelő hirdetéstípust.
Hirdetőként különböző Facebook-hirdetéstípusok és -formátumok közül választhatsz. Emiatt olyan hirdetés típust kell választanod, amely a legjobban támogatja az üzleti célodat. Ennyit mond a Facebook súgó is 🙂
A kiemelés segítségével gyorsan elkezdheted hirdetni a Facebook oldaladra kitett bejegyzést, azonban korlátozott célzási, beállítási lehetőségek állnak a rendelkezésedre. A hirdetés egy átgondolt kampány eleme, amit a Hirdetéskezelőben hozhatunk létre. Ha az a célod, hogy a termékeidet, szolgáltatásaidat minél több potenciális felhasználóhoz eljusson, akkor a hirdetés a legjobb választás számodra.
A Facebook hirdetési rendszerében, minden egyes látogató vagy érdeklődő, esetleg hirdetésmegjelenítés után fizetni kell különböző mértékű kattintási vagy megjelenítési árakat. Ezekből az árakból tevődik össze a havi hirdetési költség. A Facebook hirdetések költsége számos változó tényezőtől függ, például a megcélzott közönség nagyságától, a hirdetést megjelenítő helyektől, a napszaktól, a verseny mértékétől. Általánosságban elmondható, hogy minél több vállalkozás küzd ugyanazokért a felhasználókért, annál többet kell fizetned a hirdetésért. A hirdetők azonban nem ugyanazt az összeget fizetik pl. a weboldalukat felkereső látogatókért – van aki többet, van aki kevesebbet fizet. Értelemszerűen, aki kevesebbet fizet egy látogatóért, az hatékonyabban tudja elkölteni a rendelkezésére álló havi Facebook hirdetési keretet. Segítségünkkel a lehető legkisebb összegért szerezhetsz látogatókat, köszönhetően sokéves Facebook hirdetési gyakorlatunknak.
A Facebook hirdetéskezelési díjunk havonta 90.000 Ft+Áfa. Ezért cserébe vállaljuk, hogy Minősített Facebook Hirdetőnek megfelelően, minőségi hirdetéseket és kampányokat készítünk. Körültekintően kiválasztjuk a hirdetett célzásokat és kampánycélokat. Beállítjuk a kampánystratégiát, licitálási stratégiát, a sikerességhez szükséges méréseket. Hetente írásos jelentést küldünk az eredményekről.
Megfelelő kampánykezeléssel a Facebook hirdetési felülete hozzájárul a céged sikeréhez. Természetesen a hibás, rossz beállítások megtöbbszörözhetik a hirdetési költségedet, ezért kiemelten fontos, hogy a lehető legjobb kampány- és hirdetéstípust válaszd ki, ami támogatja az üzleti célodat.
A legjobb, legsikeresebb hirdetések 4 területen teljesítenek kiemelkedően. Ez a 4 terület a vizualitás, a relevancia, az értékajánlat és a cselekvésre ösztönzés. Egy jó Facebook hirdetés megfelelő, releváns ajánlatot kínál a megfelelő célközönségnek, miközben odafigyel a képi vagy audiovizuális látványra és a felhasználók ösztönzésére, motiválására is.
Egy Facebook kampány sikere azon múlik, hogy milyen célt tűztél ki a hirdetések elindításakor, és hogy ezen cél milyen mértékben teljesült a kampány végén. Ha a célod legalább 80%-ban teljesült, akkor a kampány sikeresnek tekinthető.
Igen, a kampányokhoz használható széles körű célzási lehetőségek, a platformon aktív felhasználók száma és az elemzési adatok révén hatékonyan működtethetőek a Facebook kampányok. A folyamatos, professzionális hirdetéskezelés és a különböző kísérletezések, tesztelések révén – egy megfelelő stratégiával kombinálva – a céged pozitív megtérülést tapasztalhat, akár rövid távon is.
A Facebook hirdetések átfogó és egyszerű módot kínálnak a cégednek a potenciális ügyfelek elérésére. A Facebook hirdetés az online marketing egyik költséghatékony és eredményes eszköze, amely növeli a vállalat jövedelmezőségét és online láthatóságát.
A Facebook (Meta) hihetetlenül hatékony hirdetési platformmal rendelkezik, amely gyakorlatilag minden típusú vállalkozás számára kínál megoldást. A Facebook hirdetések elsősorban az olyan cégek számára előnyös, amelyek szeretnék növelni a márkájuk, illetve az általuk értékesített termékek vagy szolgáltatások ismertségét – különösen olyan emberek körében, akik korábban nem hallottak róluk. A széles körű célzási lehetőségekkel a Facebook lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy szöveges, képes és lenyűgöző videóhirdetéseken keresztül bemutassák ajánlataikat a kívánt célközönségnek.
A Facebook szabályzata tiltja, hogy a személyes profilodat kizárólag üzleti, kereskedelmi vagy promóciós célra használd. Ezekre a célokra az üzleti Facebook oldalt lehet használni. Az irányelvek megsértése a platformról való eltávolítást és letiltást okozhat, amit szinte lehetetlen orvosolni utólag. Éppen ezért mi mindig azt javasoljuk, hogy ha hirdetni szeretnél, akkor minden esetben használj üzleti Facebook oldalt, Vállalkozáskezelőt és Hirdetéskezelőt, keress szakértőt ha nem vagy biztos a „dolgodban”.
Első körben azt kell megnézni, hogy pontosan mit/miket tiltott le a Facebook. A tiltás vonatkozhat a személyes profilodra, a céges Facebook oldaladra, a Vállalkozáskezelődre, a Hirdetéskezelődre vagy a Kereskedelemkezelődre. A legsúlyosabb következménye annak van, ha a személyes profilodat tiltotta le a rendszer, mert ez esetben a rendszer teljesen kizár téged a platformról, és szinte lehetetlen visszaszerezni a profilt. Más esetben marad remény arra, hogy újra használhasd az eszközt, de ehhez meg kell szüntetned a tiltást okozó problémát és felülvizsgálatot kell kérned a Facebook ügyfélszolgálatától. Ez a folyamat napokig, hetekig vagy akár hónapokig is eltarthat. A legbölcsebb hozzáállás az, ha a regisztrációtól kezdve és utána is, állandóan betartod az aktuális Facebook szabályzatokat és irányelveket.
A Facebook számos szabályzatot és irányelvet vezetett be, hogy biztosítsa a platform és a felhasználók biztonságát. A Facebook-fiókodnak és -oldaladnak meg kell felelnie a Facebook felhasználási feltételeinek, kereskedelmi feltételeinek és közösségi alapelveinek, a professzionális Instagram-fiókodnak pedig meg kell felelnie az Instagram felhasználási feltételeinek és közösségi irányelveinek. Emellett a szabályok be nem tartása – legyen szó a kereskedői szerződésről, a kereskedelmi szabályzatról, a hirdetési szabályzatról, illetve az oldalakra, csoportokra és eseményekre vonatkozó szabályzatról – a Facebook felületeihez és funkcióihoz való hozzáférés elvesztését vonhatja maga után.
Nem használható bármilyen illegális, illetve az emberek általános megítélése szerint elfogadhatatlan tartalom közzététele és hirdetése. Tilos törvénybe ütköző, illegális, diszkriminatív, megtévesztő, átverő, nem létező, csaló, kárt okozó, élet- és/vagy közveszélyes, szexuálisan provokatív tartalmak és termékek, szolgáltatások terjesztése, hirdetése. Ezen kívül vannak olyan kategóriák, amiket csak korlátozottan lehet hirdetni, például alkohol, korhatáros áruk, szerencsejáték, gyógyszer, bizonyos pénzügyi termékek.
A Facebook-on szerveződő csoportok kiváló lehetőséget biztosítanak bármely cégnek, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjen a potenciális ügyfeleivel, leendő üzleti partnereivel. A csoportbeli aktivitás (posztolás, kommentelés, megosztás) sokkal több emberhez juthat el, mint ha mindezt kizárólag csak a saját Facebook oldaladon csinálnád. Sajnos közvetlenül nem lehet hirdetni a Facebook csoportokban, de mi ismerünk olyan megoldást, aminek a segítségével eljutathatod az üzeneted, az ajánlatod a megfelelő emberekhez és értékesíteni tudod a terméked, szolgáltatásod. 😉
Mind a Facebook (Meta), mind a Google szuper hatékony hirdetési platformmal rendelkezik, amely gyakorlatilag minden típusú vállalkozás számára kínál megoldást. A Facebook hirdetések elsősorban az olyan cégek számára előnyös, amelyek szeretnék növelni a márkájuk, illetve az általuk értékesített termékek vagy szolgáltatások ismertségét – különösen olyan emberek körében, akik korábban nem hallottak róluk. A széles körű célzási lehetőségekkel a Facebook lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy szöveges, képes és lenyűgöző videóhirdetéseken keresztül bemutassák ajánlataikat a kívánt célközönségnek. A Google hirdetések elsősorban az olyan cégek számára előnyös, amelyek olyan terméket vagy szolgáltatást kínálnak, amelyre a felhasználónak szüksége van, és amelyre aktívan keres. Ezek a hirdetések elsősorban a vásárlási fázisban lévő felhasználókat célozzák meg, így az a reklámszöveg lesz a legsikeresebb, amely tömör, egyértelmű, és kiemeli a termék vagy szolgáltatás egyértelmű előnyeit. Tapasztalatunk szerint a Facebook és a Google hirdetési lehetőségei nem egymást kizáró, hanem egymást kiegészítő és egyben erősítő eszközök egy cég online marketing stratégiájában.
Mind az Instagram, mind a Facebook felülete a Meta tulajdona, így a profiljaidat, oldalaidat és hirdetéseidet könnyen és egy felületen kezelheted. Mindkét közösségi média platformnak megvannak a maga jellegzetességei, amiket figyelembe kell venned a tervezés során. A két platformon eltérő a felhasználók száma, a jellemzőik és viselkedéseik, valamint a platformra jellemző, tipikus tartalomtípus és -formátum. A Facebook-on elindított hirdetés egy tökéletes eszköz lehet a weboldalad forgalmának növelésére és a konverziók, az interakciók generálására, míg a látványos Instagram hirdetéseket kiválóan alkalmazhatod a céged, a termékeid, a szolgáltatásaid ismertségének növelésére.
Korábban a szöveg képhez mért aránya maximum 20% lehetett. Azonban manapság már nem kell megfelelni ennek a szabálynak, a Facebook eltörölte ezt a korlátozást. Témától függően van ahol kevesebb, és van ahol több szöveg alkalmazása a megfelelő. Érdemes „ütős” címsort alkalmazni a képek és videók esetében.
A Facebook ellenőrzési folyamata három lépésből áll. Először a rendszer a hirdetés elemeit ellenőrzi, vagyis megnézi, hogy a hirdetés szövege, képe, videója, célzási beállításai nem sértik-e a hirdetési szabályzatot. Ezután a hirdetés landoló oldalának tartalmát és felhasználóbarát működését ellenőrzi a rendszer. A honlapon árult terméknek, szolgáltatásnak egyeznie kell a hirdetésben szereplő termékkel, szolgáltatással. A Facebook akkor is ellenőrzi a hirdetést, ha a működés közben negatív visszajelzéseket kap a felhasználóktól. Általánosságban az ellenőrzési folyamat 24 óra alatt véget ér, de akár tovább is tarthat. Ha a hirdetés jóváhagyásra került, arról a rendszer egy értesítést küld a hirdetőnek.