Hatásvadász szavak alkalmazása az online marketingben

Megdöbbentő…, Szédületes! Nem hiszed el…, Kiderült a titka…!

Ugye milyen gyakran olvasod az ehhez hasonló szalagcímeket? Bármennyire is nem szereted a kattintásvadász cikkeket, te mégis rákattintasz és megnézed/elolvasod a tartalmat amit találsz. A kíváncsiság nagy úr az online marketingben is, nézd meg hogyan lehet ezt előnyödre fordítani! Gyere hódítsd meg a közönséged, ismerd meg, hogyan használhatod ezeket a kifejezéseket a közösségi médiás bejegyzésekben, fizetett hirdetésekben, vagy akár TikTok és YouTube videóknál is.

Van-e helye hatásvadász szavaknak az online marketingben? Meg tudod ragadni az emberek figyelmét ezekkel a szavakkal? Használhatod ezeket a saját marketing eszköztáradban? Erre adunk most neked választ!

A közhelyes szavakkal ellentétben, a hatásvadász szavak alkalmazása nem egy varázsszer ami megold mindent. A kattintásvadászat kétélű fegyver, ha nem szeretnél saját magad ellenségévé válni, akkor nem tehetsz ki ész nélkül mindent a posztjaidba vagy a hirdetésekbe. Ez azonban nem jelenti azt, hogy kerülnöd kell őket!

Angolul a hatásvadász tartalmakat “Clickbait” tartalmaknak hívjuk. Mi az a Clickbait? Túlzóan az emberi kíváncsiságot pszichológiai eszközökkel megcélzó és befolyásoló szavakra, szóösszetételekre, címekre használják a kifejezést. Jó és rosszhiszemű manipuláció is elkövethető szövegekkel, képekkel, grafikai elemekkel, videókkal, de akár ügyesen megszerkesztett CTA-kal is.

Ki az aki kattintott/olvasott már ilyen tartalmat?

Mindenki. Igen te is, és újra és újra meg fogod tenni, a cikkünk végére megérted azt is, hogy miért.

Egy kis történelem…

A New York Sun-t, amelyet 1833-ban indítottak, tartják az első modern napilapnak. Benjamin Day, a lap alapítója, azonban rájött, hogy egy újságot nem feltétlenül az árából kell eltartani, hanem inkább a reklámokból. A Sun első számának címlap sztorija a „Melancholy suicide” című cikk volt, vagyis a „Melankolikus öngyilkosság”. Ez a cikk ma is valószínűleg sok kattintást generálna. Tehát a szenzációhajhász címadás egyidős az írott sajtóval, és a bulvárlapok mind a mai napig előszeretettel bombázzák az olvasókat érzelmeikre ható címekkel.

Később az utcasarki rikkacsok, akik az újságokat árulták, ezeket a címsorokat harsogták, sőt egyes esetekben kiszínezték, feljavították azokat, hogy minél több újságot adjanak el.

hatásvadász szavak online marketing

Igen a hír igaz, erről tudnod kell…

Miért kattintanak rá a hatásvadász szavakra a felhasználók? Ahhoz, hogy megértsd ezt, segítségül hívjuk a pszichológiát.

Az emberi agy nehezen viseli a kétértelműséget. Azt mondják, hogy az emberi természetünkből fakad, hogy amikor találkozunk valami kétértelműséggel, azonnal vágyat érzünk arra, hogy megértsük és kiderítsük, melyik értelmezés az igaz. Ezért olyan hatásosak például azok a bulvár címek, amelyekben azt írják, hogy „XY olyat tett, amire senki sem számított”. Ebben az esetben nem világos, hogy egy kiemelkedően jó és nemes tett történt, ami példaértékű lenne, vagy valami alattomos és elítélendő történt, amitől megrökönyödünk. Valóban igaz, hogy ez a kifejezés már elég elcsépelt, de ha megérted, miért működik (vagy régen nagyon jól működött), segíthet abban, hogy te is olyan hatásos szöveget írj, ami a kétértelműség erejével komoly eredményeket ér el.

A Zeigarnik-hatás az az érdekes jelenség, amelynek következtében az emberek sokkal jobban emlékeznek azokra a dolgokra, amiket nem fejeztek be. Gondolj csak bele, melyik marad mélyebben az agyadban: a tegnap végignézett film, amelyhez hasonlókat már számtalanszor láttál, vagy az a film, amit nem tudtál befejezni tegnap, mert az internet megszakadt mindössze 10-15 perccel a vége előtt? Egyszerűen az agyunk mélyére vésődik az a feszültség, amit a megválaszolatlan kérdések okoznak. Ezért, ha sikerül olyan címsort alkotnod, ami finoman (és nem bosszantóan) kérdéseket hagy maga után, nagy eséllyel sikeres lesz.

FOMO (Fear Of Missing Out) – Az emberi természet része az a természetes reakció, hogy félünk attól, hogy lemaradunk valami fontos eseményről vagy információról. A FOMO kifejezés magában hordozza ezt a félelmet: az aggódást, hogy lemaradunk valamiről. Ez a motivációs tényező sokakat arra ösztönöz, hogy rákattintsanak egy címre, mert egyszerűen nem akarnak lemaradni semmiről. Ha képes vagy olyan címsort alkotni, amely ennek az érzésnek a kihasználására épít, akkor magas átkattintási arányt érhetsz el.

Drasztikus figyelem csökkenés – már az aranyhal is tovább bírja!

Az emberek figyelem csökkenése évről évre egyre nagyobb problémává válik a modern társadalmakban. Az információs korszakban élünk, ahol számos inger és információ árasztja el mindennapjainkat. Az internet, a közösségi média és a mobil technológia robbanásszerű fejlődése óriási mennyiségű tartalmat és impulzust kínál számunkra, ami sajnos megterheli figyelmünket és rontja koncentrációs képességünket. 2000-ban 12 másodperc, 2013-ban 8 másodperc volt az átlagos időtartam, amíg egy felhasználó figyelmét meg lehetett ragadni. Napjainkban mennyi lehet ez, a másodperc tört része? Egy átlagos aranyhal egyébként kilenc másodperc után veszíti el az érdeklődését.

Miért nem jó a Clickbait?

  • Jellemzően csúnyán néznek a hatásvadász címekre. Ha nagyon átlátszó, elsiklik az agyunk felette és haszontalan lesz a tartalom.
  • Elveszíthetjük vele a látogatók bizalmát. Amit ígérünk, tartsuk be. Mindig. A hitelesség kulcsfontosságú ezen a területen is.
  • Ígéretes cím gyenge tartalommal = A legrosszabb ami történhet, azonnali problémákat okozhat. A magas visszafordulási arány, párosulva az oldalon eltöltött kevés idővel, algoritmus veszélyt hozhat ránk, ami azt jelenti, hogy a mesterséges intelligenciával felvértezett algoritmus a jövőbeni (bár lehet hogy értékes) tartalmainkat is hátrébb fogja rangsorolni, tehát nem lesz akkor az elérésünk a jövőben sem.

De miért szuper eszköz a hatásvadász szavak használata?

  • Mert működik. Igen napjainkban is. Egy jól megírt hatásvadász headline (címsor) bizony forgalmat generál.
  • Ez a norma, mindenki ezzel játszik, te sem maradhatsz le, hiszen ha nem játszol a szabályok szerint, kiesel a versenyből.
  • Már senki sem lepődik meg rajta, és mindenki használja. Igen a mammut cégek is. Beépült a tudatunkba, észre sem vesszük!

A biztos siker receptje…

  1. INFORMÁL – Az első és legfontosabb, hogy pontos és tömör magyarázatot adj a tartalomról.
  2. CSALOGAT – Meg kell ragadnod az emberek figyelmét és arra ösztönözni őket, hogy olvassanak tovább, vagy átkattintsanak valahová.
  3. RÖVID – Nem a cím az a hely, ahol mindent el kell mondanod. Legyél rövid és velős!
  4. SZÓRAKOZTAT – Ha meg tudod nevettetni az olvasót, akkor jó úton jársz. Egy cím tökéletes lehetőség arra, hogy megmutasd a kreativitásodat és humorodat.
  5. LEGYEN EGYSZERŰ – Ne zavard össze az olvasóidat bonyulult nyelvezettel, vagy mondatstruktúrával. Legyél világos és kreatív!
  6. CÉLOZD MEG AZ OLVASÓKAT – A jó cím kulcsa, hogy ismerd az olvasóidat. Tudnod kell kik ők, milyen nyelvet használnak, milyen hangvétel a megfelelő, milyen az ízlésük, a humorérzékük és mik a vágyaik.

+1 szupertitkos összetevő…

USP-k (Unique Selling Proposition) | Hitelességet Alátámasztó Érvek és Kulcsüzenetek

A USP az, ami segít kitűnni a nyüzsgő zajból, és ami megmutatja ügyfeleknek, hogy mi is olyan értékes a termékekben vagy szolgáltatásokban, amit a kínálunk. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy a lehető legjobban legyenek megfogalmazva. Röviden? Mitől vagyunk mi jobbak mint a versenytársak! A USP-k általában 2-8 szavas rövid szöveges vagy képi elemek, amelyek villámgyorsan olvashatóak és felismerhetőek. Az USP-k nélkül nincsenek sem Google, sem Facebook hirdetések, sem Weboldal szövegek, sem közösségi médiás posztok!

Eljött a perc! Top 10 Tipp, amit ki ne hagyj!

  1. Az érzelmekre hatással kell lenned – Hódítsd meg…
  2. Építs az elemi kíváncsiságra – Nem fogod elhinni…
  3. Erősítsd a “törzsi összetartozás” érzését – Felismered a 90-es évek játékait?
  4. Az ideális címsor 10 szóból és 65 karakterből áll.
  5. Használj számokat a címsorokban | 10-es szám a legkedveltebb.
  6. Legyél hiteles, ne vezesd félre az olvasót vagy érdeklődőt!
  7. Tegyél fel kérdést a címsorban! Kitalálod melyik…?
  8. Valóban minőségi tartalmat kínálj mindenhol.
  9. Közösségi médiában való megosztást célzó tartalmakat készíts!
  10. Használj cselekvésre való felhívást a címben! Próbáld ki ezt a …

Nézzük azokat a szavakat amiket akár te is használhatsz:

Ámulatba ejtő, Bámulatos, Csodálatos, Csodás, Döbbenetes, Egzotikus, Elképesztő, Erőteljes, Észveszejtő, Fantasztikus, Feledhetetlen, Fenomenális, Frenetikus, Friss, Gigantikus, Hatalmas, Igazi ritkaság, Isteni, Izgalmasabb, Izgatott, Káprázatos, Kedvenc, Kivételes, Látványos, Legenda, Lélegzetelállító, Lélektani határ, Lenyűgöző, Limitált darabszám, Még csodálatosabb, Megdöbbentő, Meghökkentő, Mesébe illő, Mesés, Mindössze, Óriási, Őrületes, Őrületes, Parádés, Pazar, Rekord Ár, Rendkívüli, Ritka, Szédítő, Szédületes, Szenzációs, Szuper, Történelmi Ár, Utolsó darabok, Varázslatos, Verhetetlen, Villámgyors, Visszautasíthatatlan, Zseniális, Zseniális Ár, Tökéletes

Lássuk azokat a kifejezéseket, mondat indító szóösszetételeket amiket használhatsz:

A legjobb praktikák …, A legnépszerűbb …, Bemutatjuk …, Eldőlt: ekkora kedvezmény adunk …, Eljött a hét …, Eljött a nap …, Ennyi volt, nincs többé …, Erről érdemes tudnod …, Forgasd fel a …, Forradalmi …. újítás …, Hivatalos: XXXX a top termékünk …, Hódítsd meg …, Így kerüld el …, Kiderült, milyen …, Kitalálod melyik …, Menthetetlenül belezúgtunk …, Mennyire ismered …, Minden eddiginél …, Mutatjuk neked …, Nem hiszed el …, Óriási fordulat …, Titkos összetevő …, Van egy XXXXX amit látnod kell …, Váratlan húzás …, Világmegváltó …, Vissza a … tetejére!, Visszatér a …, Napi tutti termék …, Kiderült … legnagyobb titka, Eljött a pillanat…, Fél ország erre vár…, Igen, a hír igaz…, Térképre tesszük…, Váratlan fordulat…, Ne maradj le…, Ilyet még sosem láttál….

A hatásvadász szavak használatával kapcsolatban 2023.01.19.-én tartottunk előadást a X. Magyar Marketing Fesztiválon, (https://www.instagram.com/p/CnH0jrusY61/) illetve a Karc Fm Rádió interjút is készített velünk a témával kapcsolatban: (https://www.youtube.com/watch?v=Zt4UG7WmZ54&t=4s)

Kiderült mitől pocsék egy marketinges, vagy egy marketing ügynökség...

Megkérünk minden kedves marketingesnek nevezett “kollégát”, hogy ha már magatoktól nem jut semmi kreatív vagy egyedi az eszetekbe, legalább a rólunk, előadásunkból koppintott bejegyzéseitekben, jobb-minőségibb munkát adjatok az érdeklődőknek, ne egy fércmunkát, ahogy szoktátok. 

Váratlan fordulat a végére…

Bizony az összegzés. Ahhoz, hogy hatékony címsorokat írj, mindenképpen a tartalomról írj, amelynek elsősorban pozitív suggalata van. Ha el tudod érni azt, hogy a célközönséged azt érezze, lemarad valamiről ha nem olvassa el a legújabb írásodat, akkor jó úton jársz. A hirdetéseknél akkor jársz jó úton, ha a CTR kirívóan magas, tehát az átlagos átkattintási arány akár duplájával rendelkezel. Röviden ésszel, de lehet használni a hatásvadász szavakat.

Amennyiben tetszett a cikkünk kérlek kövessetek minket a Facebook (https://www.facebook.com/hirdetespartner.hu) és Instagram (https://www.instagram.com/hirdetespartner/) oldalainkon. Osszátok meg, vegyétek-vigyétek hírét, hogy további ilyen (szerintünk) értéket adó cikk juthasson el hozzád, és a hozzád hasonló vállalkozókhoz is. #koszi #hajraelore

A titok megoldása a végére, mitől jobb a versenytársad online marketing megjelenése?

Nos, egész egyszerűen attól, hogy valóban tapasztalt marketinges kollégával dolgozik. Olyan marketing ügynökséggel dolgozik, aki transzparensen dolgozik. Olyan marketing szakértővel dolgozik, aki igazolhatóan sokéves tapasztalattal működik a szakmában és nem titkol el előled semmit. Ez a titok rövided!

Főbb csomagjaink

Kereső csomag

20.000 Ft havonta | nettó
  • Google Kereső-Szöveges Hirdetések Kezelése

Komplex csomag

30.000 Ft havonta | nettó
  • Kereső | Képes | Remarketing Hirdetések
NÉPSZERŰ

WebShop csomag

40.000 Ft havonta | nettó
  • Teljes WebShop Hirdetési Csomag + Google Shopping