Gyakran szembesülünk azzal a problémával, hogy a webáruház tulajdonosok nincsenek teljes mértékben tisztában a FEED-ek jelentőségével. Cikkünkben arra térünk ki most, hogy az UNAS WebShopjának kezelői részén, hol találhatóak meg ezek a feedek, illetve mi a teendő velük. Miben tud segíteni a webshop tulajdonos az ügynökségnek, hogy felgyorsítsa a hirdetések indítását?
A Facebook katalógus alapú, Google Shopping illetve a dinamikus remarketing hirdetésekkel kapcsolatban a feedekre alkalmazására mindenképpen szükségünk lesz. A dinamikus remarketing beállításához további lépések szükségesek, amelyet egy későbbi cikkünkben nézünk át részletesen.
De mi is az a FEED?
A feed egy olyan adatfájl, amely tartalmazza a kiválasztott termékek, általunk megjelölt pontos jellemzőit és leírását, összességében egy termékadatbázis. Logikailag egy tagolt táblázat, amelyben az oszlopok az egyes jellemzőknek, a sorok pedig a termékeknek felelnek meg.
Különböző feedek készülhetnek a különböző szolgáltatásokra is, (Árösszehasonlítók, Shopping, Facebook, Webplázák, stb.) amelyek különböző adattartalommal és elrendezéssel, de nagyrészben hasonlóan épülnek fel. Egy feed nem alkalmazható az összes szolgáltatáshoz, mindig a megfelelőt kell használni. Különösen igaz ez a hirdetési rendszerekhez készült feedeknél, ahol kritikus, hogy a feedben szereplő adatok pontosak és a szabályoknak megfelelően legyenek előkészítve.
A hirdetésekkel kapcsolatban most 3 feedet nézzünk meg.
1. Google Product Feed
2. Facebook Product Feed
3. Google Dinamikus Display Feed
Hol találjuk meg ezt az UNAS Shopban?
[Beállítások » Külső Kapcsolatok » Árösszehasonlító export, Feed] menüpontnál leljük meg ezeket az adatokat.