Hirdetési Feedek az UNAS Shop rendszerében

Gyakran szembesülünk azzal a problémával, hogy a webáruház tulajdonosok nincsenek teljes mértékben tisztában a FEED-ek jelentőségével. Cikkünkben arra térünk ki most, hogy az UNAS WebShopjának kezelői részén, hol találhatóak meg ezek a feedek, illetve mi a teendő velük. Miben tud segíteni a webshop tulajdonos az ügynökségnek, hogy felgyorsítsa a hirdetések indítását?

A Facebook katalógus alapúGoogle Shopping illetve a dinamikus remarketing hirdetésekkel kapcsolatban a feedekre alkalmazására mindenképpen szükségünk lesz. A dinamikus remarketing beállításához további lépések szükségesek, amelyet egy későbbi cikkünkben nézünk át részletesen.

De mi is az a FEED?

A feed egy olyan adatfájl, amely tartalmazza a kiválasztott termékek, általunk megjelölt pontos jellemzőit és leírását, összességében egy termékadatbázis. Logikailag egy tagolt táblázat, amelyben az oszlopok az egyes jellemzőknek, a sorok pedig a termékeknek felelnek meg.

Különböző feedek készülhetnek a különböző szolgáltatásokra is, (Árösszehasonlítók, Shopping, Facebook, Webplázák, stb.) amelyek különböző adattartalommal és elrendezéssel, de nagyrészben hasonlóan épülnek fel.  Egy feed nem alkalmazható az összes szolgáltatáshoz, mindig a megfelelőt kell használni. Különösen igaz ez a hirdetési rendszerekhez készült feedeknél, ahol kritikus, hogy a feedben szereplő adatok pontosak és a szabályoknak megfelelően legyenek előkészítve.

A hirdetésekkel kapcsolatban most 3 feedet nézzünk meg.

1. Google Product Feed
2. Facebook Product Feed
3. Google Dinamikus Display Feed

Hol találjuk meg ezt az UNAS Shopban?

[Beállítások » Külső Kapcsolatok » Árösszehasonlító export, Feed] menüpontnál leljük meg ezeket az adatokat.

unas-google-facebook-feedek

Mit kell tennünk, hogy használni tudjuk ezeket a feeedeket?

1. Pipáljuk be az [Engedélyezem ezt az EXPORT-ot] részt mindegyik feednél.
2. Adjuk meg az Ügynökségi IP címet. Ide az ügynökségi IP címet érdemes megadni, hogy láthassuk a feed tartalmát, letölthessük, dolgozhassunk vele. (Ha nincs meg az ügynökségi IP cím, segítünk!)
3. Másoljuk ki a hivatkozásokat, amelyek így nézhetnek ki pl.:
http://shop.unas.hu/admin_export.php?shop_id=XXXXX&format=google_product_feed
http://shop.unas.hu/admin_export.php?shop_id=XXXXX&format=facebook_product_feed
http://shop.unas.hu/admin_export.php?shop_id=XXXXX&format=google_dinamic_display_feed
(Az XXXXX helyén az adott Shop azonosító száma van)
4. Kattintsunk a [Módosít] gombra
5. Elküldeni az HirdetésPartnernek a feed hivatkozásokat a hirdetések készítéséhez 🙂

Hogyan kell „kinézni” és milyen egy kiválóan elkészített feed? Hamarosan ezt is megtudhatod, kövesd a Facebook oldalunkat!