Mi alapján döntjük el kell-e lokálisan hirdetni? Helyi keresések 1X1!
Te könnyen el tudod dönteni, hogy hatékonyak az ilyen keresési kifejezések a Google hirdetési fiókodban? “Munkaruházat Győr” vagy “Fodrászkellék 11. Ker”? A legtöbb esetben nem lehet ezt egy kézlegyintéssel, vagy egy igen/nem-el elintézni. Nézzük meg miért?
A pontos válaszhoz, további kérdéseket szükséges feltenni:
- Rendelkezik fizikai üzlettel a vállalkozás?
- Mekkora hirdetési kerettel rendelkezik a vállalkozás?
- Mennyire ismert a Márka, szükség van-e az ilyen keresésekre?
Tegyük fel, hogy a vállalkozásunk fizikai üzlettel rendelkezik és mellette egy webáruházat üzemeltet vagy egy szolgáltatással kapcsolatos weboldalunk van. A főbb kulcsszavakkal kapcsolatos plusz helyiségneves kereséseket érdemes alaposan megvizsgálni. Mik ezek? “Munkaruházat Győr”, “Fodrászkellék 11. Ker” vagy “Fogászat Angyalföld”. Hasonló kifejezésekre sok esetben akár 20-30%-os CTR (átkattintási arány) is előfordul, de biztosan értékes számunkra az összes ilyen keresés?
A tapasztalatok szerint a legtöbb esetben az ilyen keresések, fizikai, helyben lévő üzlet keresésére irányulnak. Mit érdemes ilyen esetben figyelembe venni, mi alapján döntsünk, hogy kizárjuk vagy megtartsuk-e ezeket?
- Mekkora az ilyen irányú keresési volumen a hirdetési fiókban?
- Mekkora keretet vittek el az ilyen kulcsszavak?
- Ha esetleg hagytuk, hogy ezen kulcsszavakra is megjelenjenek a hirdetéseink, hoztak ezek konverziót?
Amennyiben a fenti válaszokra megvannak a válaszok könnyedén dönthetünk:
- Kizárjuk ezeket a kereséseket az összes kampányból.
- Külön kampányba tesszük ezeket további tesztelésre
Fontos, hogy az ügyfél is adjon visszajelzést, arról, hogy ő mit gondol a saját tapasztalatai alapján. A fenti kérdést, csak statisztikai alapokon, nem mindig lehet eldönteni, szükségesek az adott piacra jellemző háttérinformációk is.