Mekkora költségkerettel kezdjek hirdetni?

Így tervezd meg Google és Facebook hirdetések ráfordításait!

Sokéves munkánk során számtalan esetben szembesültünk az éppen webáruházat indító ügyfeleink egyik legfontosabb kérdésével: mekkora összeggel érdemes hirdetni havonta? A kérdésre nem lehet azonnal pontos választ adni, még akkor sem, ha már sok mindent tudunk a vállalkozásról, a célpiacról, a versenyről és a weboldalról vagy webshopról. Elemezzük ki először a jelenlegi helyzetet, a célokat, majd próbáljunk azért mégiscsak megtervezni egy vállalható költségkeretet.

Miért nem lehet pontosan megtervezni a keretet?

A legtöbb esetben az ügyfeleknek van egy havi marketing költségkeret összegük betervezve, amit a hirdetésekre tudnak fordítani. Egy induló vállalkozás esetén, sajnos kellő tapasztalat hiányában, ezt az összeget még a vállalkozó sem tudja meghatározni. 20.000 Ft elegendő vagy inkább 100.000 Ft, esetleg ennél is több? Ahogy már említettük, ez egy sok ismeretlenes egyenlet, amelynek fontosabb részeit a tapasztalatunkra hagyatkozva tudjuk mi is megmondani. Van olyan piaci szegmens ahol elégséges lehet akár a havi 30.000 Ft-os keret, viszont van más piac, ahol a napi 30.000 Ft is csak a belépőszint. A kampányok indításakor általában csak erős becslés lehet arról, hogyan fog az teljesíteni, illetve mekkora az optimális költségszint egy fiókban.

Egy frissen induló hirdetési kampánynál, általában az első hónap végén lehet megmondani, hogy megfelelő-e az előre eltervezett keret vagy emelni kell azt. Ha túl kicsire méretezzük a költési keretet, akkor nem lesz elegendő megkeresés, illetve a hirdetési rendszer sem szolgáltat elégséges adatot a hirdetésekkel kapcsolatban. Ha viszont túl nagy keretet adunk meg, esetleg felesleges költségekbe verhetjük magunkat, pénzt égethetünk el. Összességében tehát több hónapos hirdetési tevékenység után lehet azt megmondani, hogy mi az az ideális keretösszeg amely a legtöbb konverziót hozhatja.

A hirdetés költsége tehát függ a vállalkozás jellegétől és a verseny nagyságától. Minél nagyobb a verseny az Ön szakmájában, annál többet kell fizetni egy kattintásért. A Google Ads rendszere úgy működik, mint egy árverés, licitálni kell a helyezésért. Minél többet hajlandó fizetni valaki egy kattintásért, annyival előrébb fog elhelyezkedni a hirdetése.

Kattintás alapon fizetek, miért változik ennek a nagysága?

A kattintások pontos ára egy bonyolult képlet eredménye. Függ attól is, hogy mennyit vagyunk hajlandóak fizetni maximálisan egy kattintásért, de a Google Ads pontozza is a kulcsszavakat is. Minél magasabb a minőségi pontszáma egy adott típusú kulcsszónak, annál esélyesebb a jó ár és pozíció. A minőségi pontszámot befolyásolja a CTR értéke (átkattintás aránya), maga az Ads hirdetési fiók teljesítménye és a weboldal Google általi értékelése. Ez utóbbi kritikus faktor. Ha a Google ezt az értéket átlagon alulinak tekinti, sok esetben még tökéletes hirdetésekkel sincs esélye a hirdetőnek.

Mennyibe kerül egy kattintás?

A kattintásokat átlagos értékkel nézzük általában. Egy jól strukturált és szakszerűen beállított kampány esetén (ha nincs sok versenytárs) akár 15-30 Ft-os kattintási díjakat is elérhet. Több versenytárssal már a 40-70 Ft-os kategória a vállalható. Az erősnek mondható szektorokban viszont már hazánkban sem ritka egy 300-500 Ft-os ajánlati díj, míg a kiemelt piacokon (bankszektor, duguláselhárítás, stb.) akár 1.000-1.500 Ft is lehet.

Mennyi ideig kell hirdetnem?

Mindenképpen tervezzen 3-6 havi hirdetési tevékenységgel. Ilyen időtávon már reális következtetéseket lehet levonni a keresési eredményekből, kattintásokból, keresési kifejezésekből és a Google Analytics által adott adatokból. A Facebook hirdetéseknél is fontosak az A/B tesztelések és a stratégia kivitelezése. A Facebook esetében az idő elteltével folyamatosan változnak a hirdetési célok, ezt is figyelembe kell venni. Egy új webshopnál hogyan fókuszáljunk a konverziókra, ha még egy sem volt belőle, mert nincs semmilyen forgalom a webáruházban? Először látogatókat kell terelni az oldalra, meg kell ismertetni a márkát, utána lesznek vásárlók a látogatókból.

Nézzük, miket érdemes átgondolni az indulás előtt!

1. Hirdetési Csatornák
Első kérdés, hogy milyen csatornákon szeretnénk hirdetéseket futtatni (Google, Facebook, stb.). Minden csatornának adjunk meg külön keretet, amit az eredmények (adatok) függvényében a későbbiek során át tudjuk csoportosítani, ha szükséges.

2. Versenyhelyzet
A kattintás alapú hirdetések esetén nagyon fontos, hogy mekkora versennyel nézünk szembe az adott piacon vagy célközönségen belül. 40-50 versenytársa van? Értelemszerűen nem kaphatunk néhány forintért már látogatókat, ahol ekkora a licitháború. Fel kell mérni előzetesen, hogy mire számíthat egy vállalkozás ilyen esetben, lássuk reálisan a lehetőségeket.

3. Lehetőségek
Egy éppen most nyíló webshopnak nyilván költséghatékonyan kell működnie. Viszont az adott keretből érdemes átgondolni, hogy mire, milyen termékek hirdetésére van lehetőség. Ha korlátozott kerettel rendelkezik, akkor érdemes kiválasztani olyan húzó (jól menő) termékeket vagy termékcsoportokat, főbb szolgáltatásokat, amelyben a vállalkozás jó helyzetben van, és biztosan jó ár-érték arányon tudja értékesíteni.

4. Facebook célok
A Facebook/Instagram rendszerein többnyire előre meghatározott célok szerint építik a kampányokat. Brand építés, forgalomterelés, oldalkedvelések növelése, konverziók turbózása, katalógus hirdetések? Mindegyik célra külön büdzsét érdemes allokálni. Ezek mértéke a hónapok során nyilván változnak, a stratégiai célokat követve.

5. Célok meghatározása
Érdemes előre lefektetni a számokat is. Mennyit ér meg egy vásárló, telefonáló, ajánlatkérő, Facebook oldalkedvelés? Sok esetben látjuk azt, hogy irreális elképzelésekkel indulnak neki a vállalkozók egy webshopnak. 100 látogatóból, hogyhogy csak 1-2 vásárol, miért nem 20-30? Az én termékem egy 1.5 millió forintos rendszer, miért nem csöng a telefonom 600 Ft hirdetési költség után? A válasz egyértelműen a tapasztalat hiánya és a valóságtól elrugaszkodott kezdeti elképzelések.

6. A Weboldal
A weboldalam vagy webáruházam hirdetések nélkül önmagában is tud hozni vásárlókat? Ez az egyik kardinális kérdés. Ha egy webshop nem alkalmas arra, hogy önmagában eladjunk rajta bármit is, akkor hiába a csúcs szuper ügynökség vagy “szaki”, hiába a tökéletes képek és videók, nem fognak jönni az eladások. A weboldal technikai elemei, rendezettsége, a szállítási és fizetési lehetőségek, mind-mind fontos elemei a stratégiának, ezeket a hirdetések indítása előtt érdemes jól átgondolni.

7. Mérések
Napjainkban a Google Analytics használata, a konverziómérés, a Facebook Pixel, E-commerce mérés lehetőségeinek kihasználása alapvető fontosságú. Enélkül senki se vágjon bele a hirdetésekbe, hiszen pont az adatok megismerésén múlik minden. Kérjen szakértői segítséget, ha ezekben nem tud kiigazodni.

A fentiek figyelembevételével néhány támpont az induláshoz!

Mindenképpen javasoljuk átgondolni a havi/napi kereteket. Google hirdetéseknél ha rendelkezünk havi 90.000 Ft-al hirdetésekre, az napi 3000 Ft-ot jelent átlagosan. Ha egy középáras 60 Ft-os kattintási díjjal számolunk, akkor napi 50 kattintást tud elérni. Ebből már szuper eredmény, ha van 1-2 vásárló vagy érdeklődő. Facebookon a céljaink szabják meg az kampányokat, de ott is érdemes úgy tervezni hogy egy kattintást átlagosan 10-50 Ft-ból lehet átlagosan “elhozni”. Egy oldalkedvelő 20-150 Ft, egy konverzió 200-1.500 Ft is lehet. Sokminden függ az adott piactól és persze a hirdetésektől is.

30.000-80.000 Ft
Google Ads
Néhány (2-4) fontosabb termék vagy szolgáltatási kategória (kereső hirdetések)
Facebook
Max. 2 kampánycél (Pl. forgalom- és konverzió fókusz vagy remarketing kampányok) [Max. 1-2 célcsoport]

80.000-150.000 Ft
Google Ads
Néhány (6-8) fontosabb termék vagy szolgáltatási kategória (kereső hirdetések, remarketing, alap shopping kampányok)
Facebook
3-5 kampánycél (Pl. forgalom- és konverzió fókusz, remarketing kampányok vagy katalógus hirdetések) [3-6 célcsoport]

150.000-300.000 Ft
Google Ads
Szinte minden termék vagy szolgáltatási kategória (kereső hirdetések, képes hirdetések, remarketing, shopping kampányok, dinamikus hirdetések)
Facebook
5-8 kampánycél (forgalom- és konverzió fókusz, remarketing kampányok, katalógus hirdetések, dinamikus remarketing) [5-7 célcsoport]

300.000 Ft. felett
Google Ads és Facebook kampányok esetén is, már az összes elérhető szolgáltatást és lehetőséget ki lehet használni. Itt már egyedi brief alapján lehet az ügyféllel közösen megtervezni a hirdetési stratégiát.

Főbb csomagjaink

Kereső csomag

15.000 Ft havonta | nettó
  • Google Kereső Hirdetések Kezelése

Komplex csomag

21.000 Ft havonta | nettó
  • Kereső és Remarketing Hirdetések
NÉPSZERŰ

WebShop csomag

32.000 Ft havonta | nettó
  • Teljes WebShop Hirdetési Csomag

Válasszon minket, mert:

Google-hirdetesek-Megbizhatosag

MEGBÍZHATÓSÁG

Hivatalos Google Partnerek vagyunk. Így a minőség garantált!

Google-hirdetesek-Atlathatosag

ÁTLÁTHATÓSÁG

Állandó heti riportokat küldünk a hirdetések teljesítményéről

Google-hirdetesek-Rugalmassag

RUGALMASSÁG

Csak azért a szolgáltatásért fizet amit valóban használ is

google-hirdetesek-miert-valasszon-minket
Google-hirdetesek-Tapasztalat

TAPASZTALAT

12 év hirdetési és 15 év értékesítési tapasztalattal dolgozunk

Google-hirdetesek-Teljesitmeny

TELJESÍTMÉNY

Mi konverziókban és eredményességben gondolkozunk

Google-hirdetesek-Garancia

GARANCIA

100% Minőségi garanciánk magáért beszél*

Menü bezárása