Mekkora költségkerettel kezdjek hirdetni? (2022-ben)

Így tervezd meg Google és Facebook hirdetések ráfordításait!

Sokéves munkánk során számtalan esetben szembesültünk az éppen webáruházat, szolgáltatást vagy új vállalkozást indító ügyfeleink egyik legfontosabb kérdésével: mekkora összeggel érdemes hirdetni havonta? A kérdésre nem lehet azonnal pontos választ adni, még akkor sem, ha már sok mindent tudunk a vállalkozásról, a célpiacról, a versenyről és a weboldalról vagy webshopról. Elemezzük ki először a jelenlegi helyzetet, a célokat, majd próbáljunk azért mégiscsak megtervezni egy vállalható költségkeretet.

Miért nem lehet pontosan megtervezni a keretet?

A legtöbb esetben az ügyfeleknek van egy havi marketing költségkeret összegük betervezve, amit a hirdetésekre tudnak fordítani. Egy induló vállalkozás esetén, sajnos kellő tapasztalat hiányában, ezt az összeget még a vállalkozó sem tudja meghatározni. 50.000 Ft elegendő vagy inkább 150.000 Ft, esetleg ennél is több? Ahogy már említettük, ez egy sok ismeretlenes egyenlet, amelynek fontosabb részeit a tapasztalatunkra hagyatkozva tudjuk mi is megmondani. Van olyan piaci szegmens ahol elégséges lehet akár a havi 50.000 Ft-os keret, viszont van más piac, ahol ez a keret is csak a belépőszint. A kampányok indításakor általában csak erős becslés lehet arról, hogyan fog az teljesíteni, illetve mekkora az optimális költségszint egy fiókban.

Egy frissen induló hirdetési kampánynál, általában az első-második hónap végén lehet megmondani, hogy megfelelő-e az előre eltervezett keret vagy emelni kell azt. Ha túl kicsire méretezzük a költési keretet, akkor nem lesz elegendő megkeresés, illetve a hirdetési rendszer sem szolgáltat elégséges adatot a hirdetésekkel kapcsolatban. Ha viszont túl nagy keretet adunk meg, esetleg felesleges költségekbe verhetjük magunkat, pénzt égethetünk el. Összességében tehát több hónapos hirdetési tevékenység után lehet azt megmondani, hogy mi az az ideális keretösszeg amely a legtöbb konverziót hozhatja.

A hirdetés költsége tehát függ a vállalkozás jellegétől és a verseny nagyságától. Minél nagyobb a verseny az Ön szakmájában, annál többet kell fizetni egy kattintásért. A Google Ads rendszere úgy működik, mint egy árverés, licitálni kell a helyezésért. Minél többet hajlandó fizetni valaki egy kattintásért, annyival előrébb fog elhelyezkedni a hirdetése.

Kattintás alapon fizetek, miért változik ennek a nagysága?

A kattintások pontos ára egy bonyolult képlet eredménye. Függ attól is, hogy mennyit vagyunk hajlandóak fizetni maximálisan egy kattintásért, de a Google Ads pontozza is a kulcsszavakat is. Minél magasabb a minőségi pontszáma egy adott típusú kulcsszónak, annál esélyesebb a jó ár és pozíció. A minőségi pontszámot befolyásolja a CTR értéke (átkattintás aránya), maga az Ads hirdetési fiók teljesítménye és a weboldal Google általi értékelése. Ez utóbbi kritikus faktor. Ha a Google ezt az értéket átlagon alulinak tekinti, sok esetben még tökéletes hirdetésekkel sincs esélye a hirdetőnek.

Természetesen a kampányoknak lehetnek más céljaik is (Elérés, Konverziós célok, stb.), ezért nem is lehet egzakt módon összehasonlítani az egyes kampánytípusokat legyen szó akár Google vagy Facebook hirdetésekről.

Mennyibe kerül egy kattintás?

Google esetén a kattintásokat átlagos értékkel nézzük általában. Egy jól strukturált és szakszerűen beállított kampány esetén (ha nincs sok versenytárs) akár 40-100 Ft-os kattintási díjakat is elérhet. Több versenytárssal már a 100-300 Ft-os kategória a vállalható. Az erősnek mondható szektorokban viszont már hazánkban sem ritka egy 300-1.500 Ft-os ajánlati díj, míg a kiemelt piacokon (bankszektor, duguláselhárítás, stb.) akár 1.500-3.000 Ft is lehet. Vannak kivételek ritka kivételek lefelé egyes kampánytípusoknál, de csak nagyon ritkán és réspiacokon. Képes kampányoknál az átagos kattintási díj 5-40 Ft között mozog. A szórás nagyon széles lehet, nem mindegy, hogy szöveges, képes, shopping, remarketing, stb. kampányra nézzük. 

A Facebookon hasonlón elemezzük a mérőszámokat, kattintási díj, 1000 ember elérésének díja, konverziós költség, oldalkedvelés, esemény visszajelzés, stb. 2022-ben egy oldalkedvelés kattintási díja kb. 20-200 Ft között van, az átlagos hirdetési kattintási díj 30-150 Ft között mozog. Itt is nagyon sokat számít a piac amelyen tevékenykedünk illetve az, hogy milyen kampányokra nézzük ezt meg.

Mennyi ideig kell hirdetnem?

Mindenképpen tervezzen 3-6 havi hirdetési tevékenységgel. Ilyen időtávon már reális következtetéseket lehet levonni a keresési eredményekből, kattintásokból, keresési kifejezésekből és a Google Analytics által adott adatokból. A Facebook hirdetéseknél is fontosak az A/B tesztelések és a stratégia kivitelezése. A Facebook esetében az idő elteltével folyamatosan változnak a hirdetési célok és a kampányok típusa is, ezt is figyelembe kell venni. Egy új webshopnál hogyan fókuszáljunk a konverziókra, ha még egy sem volt belőle, mert nincs semmilyen forgalom a webáruházban? Először látogatókat kell terelni az oldalra, meg kell ismertetni a márkát, utána lesznek vásárlók a látogatókból. 1-2 hónap hirdetési tevékenység lényegében csak karcolgatása a piacnak, főleg kis hirdetési keret esetén.

Ideális esetben egy induló vállalkozásnak legalább 1 évre előre kellene megtervezni az online marketing tevékenységét, amelyet negyedévente érdemes felülvizsgálni.

Nézzük, miket érdemes átgondolni az indulás előtt!

1. Hirdetési Csatornák
Első kérdés, hogy milyen csatornákon szeretnénk hirdetéseket futtatni (Google, Facebook, stb.). Minden csatornának adjunk meg külön keretet, amit az eredmények (adatok) függvényében a későbbiek során át tudjuk csoportosítani, ha szükséges.

2. Versenyhelyzet
A kattintás alapú hirdetések esetén nagyon fontos, hogy mekkora versennyel nézünk szembe az adott piacon vagy célközönségen belül. 40-50 versenytársa van? Értelemszerűen nem kaphatunk néhány forintért már látogatókat, ahol ekkora a licitháború. Fel kell mérni előzetesen, hogy mire számíthat egy vállalkozás ilyen esetben, lássuk reálisan a lehetőségeket.

3. Lehetőségek
Egy éppen most nyíló webshopnak nyilván költséghatékonyan kell működnie. Viszont az adott keretből érdemes átgondolni, hogy mire, milyen termékek hirdetésére van lehetőség. Ha korlátozott kerettel rendelkezik, akkor érdemes kiválasztani olyan húzó (jól menő) termékeket vagy termékcsoportokat, főbb szolgáltatásokat, amelyben a vállalkozás jó helyzetben van, és biztosan jó ár-érték arányon tudja értékesíteni.

4. Facebook célok
A Facebook/Instagram rendszerein többnyire előre meghatározott célok szerint építik a kampányokat. Brand építés, forgalomterelés, oldalkedvelések növelése, konverziók turbózása, katalógus hirdetések? Mindegyik célra külön büdzsét érdemes allokálni. Ezek mértéke a hónapok során nyilván változnak, a stratégiai célokat követve.

5. Célok meghatározása
Érdemes előre lefektetni a számokat is. Mennyit ér meg egy vásárló, telefonáló, ajánlatkérő, Facebook oldalkedvelés? Sok esetben látjuk azt, hogy irreális elképzelésekkel indulnak neki a vállalkozók egy webshopnak. 100 látogatóból, hogyhogy csak 1-2 vásárol, miért nem 20-30? Az én termékem egy 1.5 millió forintos rendszer, miért nem csöng a telefonom 600 Ft hirdetési költség után? A válasz egyértelműen a tapasztalat hiánya és a valóságtól elrugaszkodott kezdeti elképzelések.

6. A Weboldal
A weboldalam vagy webáruházam hirdetések nélkül önmagában is tud hozni vásárlókat? Ez az egyik kardinális kérdés. Ha egy webshop nem alkalmas arra, hogy önmagában eladjunk rajta bármit is, akkor hiába a csúcs szuper ügynökség vagy “szaki”, hiába a tökéletes képek és videók, nem fognak jönni az eladások. A weboldal technikai elemei, rendezettsége, a szállítási és fizetési lehetőségek, mind-mind fontos elemei a stratégiának, ezeket a hirdetések indítása előtt érdemes jól átgondolni.

7. Mérések
Napjainkban a Google Analytics használata, a konverziómérés, a Facebook Pixel, E-commerce mérés lehetőségeinek kihasználása alapvető fontosságú. Enélkül senki se vágjon bele a hirdetésekbe, hiszen pont az adatok megismerésén múlik minden. Kérjen szakértői segítséget, ha ezekben nem tud kiigazodni.

A fentiek figyelembevételével néhány támpont az induláshoz!

Mindenképpen javasoljuk átgondolni a havi/napi kereteket. Google hirdetéseknél ha rendelkezünk havi 90.000 Ft-al hirdetésekre, az napi 3000 Ft-ot jelent átlagosan. Ha egy középáras 60 Ft-os kattintási díjjal számolunk, akkor napi 50 kattintást tud elérni. Ebből már szuper eredmény, ha van 1-2 vásárló vagy érdeklődő. Facebookon a céljaink szabják meg az kampányokat, de ott is érdemes úgy tervezni hogy egy kattintást átlagosan 25-100 Ft-ból lehet átlagosan “elhozni”. Egy oldalkedvelő 20-200 Ft, egy konverzió 200-1.500 Ft is lehet. Sokminden függ az adott piactól és persze a hirdetésektől is. Réspiacok esetén elegendő lehet alacsonyabb költségkeret. Sajnos már hazánkban sincs olyan piac ahol ne lenne legalább 3-10 konkurencia. Az újabb és újabb kereskedők megjelenése pedig folyamatosan felfelé hajtja a hirdetési költségeket.

50.000 Ft alatt
Google Ads
Néhány (1-2) fontosabb termék vagy szolgáltatási kategória, max. 10 fontosabb kulcsszó (csak kereső hirdetések)
Facebook
Max. 2 kampánycél-kampánytípus (Pl. forgalom és egy alap remarketing kampány) [Max. 1 célcsoport]

50.000-100.000 Ft
Google Ads
Néhány (2-4) fontosabb termék vagy szolgáltatási kategória (kereső hirdetések és képes hirdetések)
Facebook
2-3 kampánycél-kampánytípus (Pl. forgalom- és konverzió fókusz vagy remarketing kampányok) [Max. 1-2 célcsoport]

100.000-250.000 Ft
Google Ads
Néhány (6-8) fontosabb termék vagy szolgáltatási kategória (kereső hirdetések, remarketing, alap shopping kampányok)
Facebook
3-5 kampánycél (Pl. forgalom- és konverzió fókusz, remarketing kampányok vagy katalógus hirdetések) [3-6 célcsoport]

250.000-500.000 Ft
Google Ads
Szinte minden termék vagy szolgáltatási kategória (kereső hirdetések, képes hirdetések, remarketing, shopping kampányok, dinamikus hirdetések)
Facebook
5-8 kampánycél (forgalom- és konverzió fókusz, remarketing kampányok, katalógus hirdetések, dinamikus remarketing) [5-7 célcsoport]

500.000 Ft. felett
Google Ads és Facebook kampányok esetén is, már az összes elérhető szolgáltatást és lehetőséget ki lehet használni. Itt már egyedi brief alapján lehet az ügyféllel közösen megtervezni a hirdetési stratégiát.

Főbb Google hirdetési csomagjaink

Google Kereső csomag

15.000 Ft havonta | nettó
  • Google Kereső-Szöveges Hirdetések Készítése és Kezelése

Google Komplex csomag

25.000 Ft havonta | nettó
  • Kereső, Képes, Remarketing Hirdetések Készítése és Kezelése
NÉPSZERŰ

Google WebShop csomag

35.000 Ft havonta | nettó
  • Teljes WebShop Hirdetési Csomag (Komplex + Shopping + Din. Remarketing)

Valós Vélemények Rólunk:

Váczi Orsolya
Váczi Orsolya
doktormarket.hu | Ügyvezető
Tovább olvasom
"Gyors, szakszerű kommunikáció, online piaccal kapcsolatos széleskörű szakértelem és tanácsok, amik jellemzik a Céget! Nincs „misztifikálás”, ami nekem nagy segítség, hiszen nem vagyok szakértő az Ads hirdetések terén, adatelemzésben. Így nekem nagyon megnyugtató, hogy a  kérdésemre olyan válaszokat kaptam, amit értelmezni is tudtam."
H.né Gulyás Georgina
H.né Gulyás Georgina
asvanyok.com | Tulajdonos
Tovább olvasom
„A Hirdetéspartner segítsége és szakmai tudása nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy webáruházam jobb és sikeresebb legyen. Csak ajánlani tudom mindenkinek, hisz áldozatos munkájuk hatása már az első perctől fogva pozitív hatással volt a vállalkozásomra”
Perger Péter
Perger Péter
netpincer.hu | Ügyvezető
Tovább olvasom
"Az indulástól kezdve együtt dolgozunk a HirdetésPartner (Klikkmánia) csapatával, akik komoly részt vállaltak a sikeres hazai és külföldi terjeszkedésünkben. A nap 24 órájában számíthatunk innovatív és támogató segítségükre legyen szó online marketing tanácsadásról vagy Google Ads kampánykezelésről."
Horváth Krisztián
cegespolo.eu | Ügyvezető
Tovább olvasom
"Ügyfélbarát rugalmas hozzáállás jellemzi a HirdetésPartner csapatot. Minden kérésünkre gyorsan, rugalmasan reagálnak. A kampányok hatékonyan teszik a dolgukat. Folyamatosan megbízható, stabil a szolgáltatás minősége! Profi ügynökség!"
Nyíri Sándorné
nyir-co-klima.hu | Tulajdonos
Tovább olvasom
"Az előző AdWords partnerünkkel nem voltunk megelégedve, nagyon örülünk, hogy megtaláltuk a HirdetésPartner- t, és váltottunk. A hozzáállásuk, segítőkészségük, kreatívitásuk maximális. Nagyon jó ötleteik vannak, gyorsan és maximális szaktudással megvalósítják amit kérünk. Mindenkinek tudom ajánlani."
Kuti István
Kuti István
szekhely.com | Ügyvezető
Tovább olvasom
"A HirdetésPartner csapatban az tetszik a legjobban, hogy csak a legelején kellett foglalkoznom az egésszel, amikor le kellett írnom a feladatot. Azóta az összes tevékenység, amit csinálok az az, hogy megállapítom, hogy a forgalmam szépen növekszik, kifizetem a havi számlát. (Kevés számla van, amit ilyen jóleső érzéssel fizetek ki.) Nem hittem, hogy ilyen tartós lesz a kapcsolatunk.
Egressi Attila
Egressi Attila
hillvital.hu | Kereskedelmi vezető
Tovább olvasom
"A Hirdetés Partner (Klikkmánia Kft.) az elmúlt 8 hónapban gyökeres változást hozott a HillVital számára. Elmondhatom, hogy Magyarország egyik legjobb csapatával dolgozhatunk együtt, amely szaktudásával, rugalmas hozzáállásával hamar bebizonyította, hogy jó döntést hoztunk, mikor őket választottuk!"
Kellner Tamás
haztartasikisgepek.hu | Tulajdonos
Tovább olvasom
"Kiscégként kértem a segítségüket minimális költségkerettel, meglepődtem mert szóba álltak velem. Nemcsak szóba álltak, hanem hasznos tanácsokkal láttak el a hirdetésekkel kapcsolatban. A szakszerű segítségük eredménye: az organikus Google találatok 18%-al emelkedett 60 nap alatt, Facebook kedvelőink száma hatszorosára emelkedett 1 hónap alatt… A számok nem hazudnak. Minden más csak duma!"
Császár Nelli
Császár Nelli
fittifetti.hu | Webshop vezető
Tovább olvasom
"Már a kezdeti kapcsolatfelvétel során szimpatikus volt számomra a széleskörű információ megosztás. Együttműködésünket folyamatosan támogatja a speciális szakmai tanácsadás, a kreatív anyagokra vonatkozó javaslattétel, őszinte véleményezés. A leginkább fontosnak tartom, hogy nem a profit, hanem az ügyfél elégedettség a motivációjuk!"
Toronyi Márk
Toronyi Márk
mobilgumis-budapest.hu
Tovább olvasom
"Csapatukkal való együttműködés a várakozásokon felüli. Mindig szívélyes és segítőkész iroda, a legapróbb részletekkel való foglalkozás erejéig. A megbeszéltek határidőre való elvégzése is kifogástalan. Egyéni igényekhez fűződő javaslatokkal láttak el mindig. Bízom a további sikeres együttműködésben. "
Kelemen Zoltánné
Kelemen Zoltánné
lovas-bolt.hu | Cégvezető
Tovább olvasom
"Mindenhez nem érthetünk, így több céget felkerestünk, hogyan tehetnénk sikeresebbé webáruházunkat. Mind árban, mind segítőkészségben kimagasló szolgáltatást kaptunk. Bátran ajánljuk mindenkinek, legyen akár kezdő vagy haladó online kereskedő."
Előző
Következő

Válasszon minket, mert:

Google-hirdetesek-Megbizhatosag

MEGBÍZHATÓSÁG

Hivatalos Google Partnerek vagyunk. Így a minőség garantált!

Google-hirdetesek-Atlathatosag

ÁTLÁTHATÓSÁG

Állandó heti riportokat küldünk a hirdetések teljesítményéről

Google-hirdetesek-Rugalmassag

RUGALMASSÁG

Csak azért a szolgáltatásért fizet amit valóban használ is

google-hirdetesek-miert-valasszon-minket
Google-hirdetesek-Tapasztalat

TAPASZTALAT

12 év hirdetési és 15 év értékesítési tapasztalattal dolgozunk

Google-hirdetesek-Teljesitmeny

TELJESÍTMÉNY

Mi konverziókban és eredményességben gondolkozunk

Google-hirdetesek-Garancia

GARANCIA

100% Minőségi garanciánk magáért beszél*

Menü bezárása