Blog
Miért hirdessek folyamatosan a Google rendszerében?
- 2020-08-11
Sokszor tapasztaljuk azt, hogy a Google hirdetési fiókok leállnak, az ügyfelek nem töltik fel rendszeresen a fiókokat, vagy esetleg úgy gondolják, csak akkor hirdetnek ha szükség van a hirdetések nyújtotta plusz forgalomra. Elmondjuk miért nem jó ez taktika, miért érdemes figyelni arra, hogy ne merüljön ki a fiók költségkerete!
Több száz fiókot megvizsgálva, és a több mint 12+ év tapasztalataira hagyatkozva mondjuk azt, hogy a Google a megbízhatóbb hirdetőket előnyben részesíti. Egyszerűen a régebbi, rendszeres hirdetői tevékenységet pozitívan díjazza a Google Ads rendszere. Hasonló módon elsőbbséget élveznek a keresőoptimalizálás során is azok, akik megbízható, releváns tartalmat nyújtanak az oldalaikon, így előrébb kerülnek az ingyenes találatok között.
De nézzük most a hirdetéseket, miért fontos a folyamatos hirdetési tevékenység? Miért fizetünk időszakosan, rövid és hosszú távon is többet, ha gyakran ki-be kapcsolgatjuk kampányokat vagy csak időszakosan leáll a Google hirdetési fiókunk?
Vegyük sorra az eseteket amikor egy fiók időszakosan nem működik:
- Kifogy a hirdetési költségkeret a fiókból, vagy a Google nem tudja a hirdetési költségeket ráterhelni a beállított bankkártyára.
- Szándékosan ki-be kapcsolgatjuk a kampányokat, amelyek csak akkor futnak, ha a ügyfél úgy ítéli meg, hogy több vevő/érdeklődő kell neki.
- Valamilyen szabálysértési vagy tiltási probléma adódik a fiókban.
Nézzük meg azt, hogy miért nem szerencsés, ha a fenti eseteket nem oldjuk meg, vagy gyakran előfordulnak a hirdetési fiókban.
Tegyük fel, hogy egy fiókban a hirdetések 2 hónap óta rendben futnak. Amikor egy fiókban nincs költési keret, a hirdetések megjelenítése automatikusan leáll. Ettől még a kampányok aktívak maradnak és ha rendelkezésre áll újabb keretösszeg (utalunk vagy a bankkártyával műveletet végzünk) akkor automatikusan újra indulnak a hirdetések.
Miért probléma ez?
- Azért, mert a beállított költségkeret ilyen esetekben áldozatul esik a Google tanulási fázisának és szabályainak. A Google 2017 végén egy olyan bejelentést tett, ami komoly fejvakarásra késztette a hirdetőket. A bejelentés lényege, hogy a rendszer magától változtathat a napi költségkereten, amennyiben úgy véli, hogy nagyobb költéssel több konverziót érhetne el a fiók. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az általunk megadott napi költségkeret akár 100%-kal is megnövekedhet. Fontos azt fejben tartani, hogy ettől függetlenül a havi költségkeret állandó, hiszen a rendszer kiegyensúlyozza magának, így csak azokban az időszakokban növeli meg az ajánlatokat, amikor érdemes.
https://www.klikkmania.hu/megduplazodhat-napi-adwords-koltesunk/
https://support.google.com/adwords/answer/1704443?&hl=hu
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Google úgy érzékeli, hogy “szuper teli a pénztárca lehet költeni” annak ellenére, hogy pl. a napi keretünk 3.000 Ft, de ezt a rendszer felülírja és 2-5 napig a dupláját, akár 6.000 Ft-ot is elkölthet a fiók. Mindezt törvényesen, a szabályzatnak megfelelően. Ezért néznek ki fiókok majdnem úgy, mint egy szívritmus görbe. A kezdeti időszakot követően a fiók visszaáll a napi költési limit közelébe. - A hasonló leállások rontják a statisztikákat. A hirdetési rendszer a hasonló leállásokat a legtöbb esetben rosszul értelmezi, hosszú hónapok, hetek statisztikai eredményei veszhetnek kárba, egy nem tervezett leállás miatt.
- Felboríthatja a havi költségtervezetet, egy 2 hetes leállás után, sok esetben a dupla napi költségkeret sem hoz ugyanolyan eredményt, mint előtte a szimpla keret.
- A konverziós célok és adatok sérülhetnek, a Google belső statisztikáiban. Több esetben tapasztaljuk, hogy egy 3 napos leállás után, úgy, hogy nem változott semmit a hirdetési fiókban jóval rosszabb konverziós eredmények születnek.
Az adott kampányokat ki-be kapcsolgatjuk vagy kapcsolgatja az ügyfél, amelyek csak akkor futnak amikor “nagyon kell a forgalom”. Ilyenkor nem veszik számításba az alábbiakat.
Miért probléma ez?
- Azért mert a legtöbb esetben nem születik megfelelő mennyiségű adat, az ilyen rövid ideig futó kampányoknál. Ha nincs adat, nem lehet elemezni. Ha nem lehet elemezni, nincs mit optimalizálni. Ha pedig nem lehet optimalizálni, akkor honnan tudjuk, hogy merre tovább?
- Itt is érvényes a fentebb említett kötségkeretre vonatkozó megállapítás. Tehát ilyen esetekben is duplázhat a rendszer a napi költségkereten.
Tételezzük fel, hogy a bankkártya letiltásra kerül vagy egyes hirdetéseket, kulcsszavakat, célzási módszereket letilt a rendszer.
Miért probléma ez?
- A bankkártya letiltása ügyfél probléma, ezt neki kell megoldani. Amit viszont nem tud, hogy egy tiltás negatívan hathat egy fiók teljesítményére, a Google regisztrálja azokat a fiókokat, ahol ezek rendszeresen előfordulnak és bizony (bár nem hivatalosan) de büntet érte. Egész egyszerűen úgy, hogy csökken a hirdetések teljesítménye, a megjelenítések, stb. Ezt érdemes elkerülni, hiszen mi is úgy vagyunk vele, hogy ha valaki időn túl vagy késve fizet, azzal bizony bizalmatlanok leszünk még elég sokáig.
- A hirdetések és egyéb fiókbeli tiltások is problémásak, erre viszont a hirdetések készítőjének (ügynökség) kell odafigyelnie. Az ügynökségek hirdetéseit nagyon ritkán tiltja le a rendszer, szakemberek ismerik azokat az irányelveket amellyel meg lehet előzni a tiltásokat, erre kiemelten figyelünk mi is. Ennek ellenére, több esetben is előfordult már, hogy a hirdetési rendszer hibája miatt, automatikusan kerültek tiltása a hirdetések. A hivatalos Google supportot igénybe véve, és “odatelefonálva”, minden további nélkül engedélyezték a hirdetéseket. Ilyen is van!
Összefoglalva:
A Google hirdetési fiókokat érdemes folyamatosan feltölteni és futtatni. Ha egyes időszakokban kevesebb forgalomra számítunk, akkor se állítsuk le a fiókot, hanem vegyük le minimálisra a költségkeretet. Bár ez is költségként jelentkezik, de a fiókunkra nézve, hosszú távon többszörösen megspórolhatjuk ezt az összeget.
Tapasztalatunk szerint, azok a fiókok működnek optimálisan, ahol rendszeres munkával és hirdetési tevékenységgel, legalább 6-12 hónapja, de inkább 15 hónapja működnek folyamatosan. Tudjuk ez tetemes marketingre fordított összeg lehet egy induló vállalkozás számára, de a megbízhatóságot és eredményeket a Google sem adja ingyen.
- Ne hagyjuk lemerülni a fiókot, legalább 2-3 hetente nézzünk bele, van-e keret?
- A beállított bankkártyánkon mindig legyen keret, ne kerüljön tiltásra a fiók emiatt.
- A hirdetések mindig naprakész és megjelenítésre készek legyenek. (Ez a mi feladatunk) 🙂