Mind a szlogenek, mind a jelmondatok fontos szerepet játszanak a marketingben, ezért érdemes mindkettőt kihasználni attól függően, hogy a vállalkozásodnak mire van szüksége.
Tippek jelmondatok és szlogenek írására
Most, hogy már tudod, mennyire fontosak a szlogenek a cégek számára, elgondolkodhatsz azon, hogyan írd meg saját szlogened vagy jelmondatod. A népszerű szlogenek megtekintése hasznos lehet, de valami egyedit is ki kell találnod. Íme néhány tipp a minőségi szlogenek írásához.
Ötletbörze szavak
Készíts egy listát azokról a szavakról, amelyek bármilyen módon kapcsolódnak vállalkozásodhoz. Ezek a szavak leírhatják termékeid, szolgáltatásod vagy tükrözhetik márkád alapértékeit. Ez a lista csak egy kiindulópont, ezért nyugodtan találj ki annyi szót, amennyit csak szeretnél, ne legyél szégyenlős. Érdemes egy 3-5 fős csapatban 2-3 órát erre rászánni, hidd el csoda lesz a végén!
Legyél rövid és lényegre törő
A jó szlogen vagy jelmondat rövid és lényegre törő, különben nem ragadja meg a közönséged. Próbáld meg legfeljebb 6-8 szóval leírni amit szeretnél.
Használj rövid szavakat
Válassz maximum 5-6 betűs szavakat, amelyek a jelmondatodat jobban olvashatóvá teszik, és egyben rövid (könnyen megjegyezhető) lesz a teljes kifejezés. Kerüld a nehezen érthető, vagy kiejthető szavakat.
Válassz könnyen mondható dolgot
Próbáld kimondani a komplett szlogenjeid, hogy érezd te is, mennyire könnyű arra emlékezni és megjegyezni. Ha 2-3x elismétled hangosan, és arra még másnap is emlékszel, jó úton jársz.
Használj erős szavakat
Az erőteljes szavak szintén lendületet adhatnak jelmondatodnak. A Nike „Csak csináld” című jelmondata erre jó példa. Maga a jelmondat cselekvésre ösztönöz, nézd meg, vagy használd a Nike termékeit.
Rímeljen a márkádra
Érdemes -de nem kötelező- olyan szavat választani, ami rímelhet a brand bármelyik szavára.
Legyen időtálló
Jelmondatok esetén nagyon fontos, hogy időtálló legyen és kiszolgálja a márka életének nagy részét. Szlogenek esetében is fontos, hogy ne váljon elavulttá amíg a kampány tart.
Egyediség mint kritérium
Pont ezért nehéz kiváló jelmodatot vagy szlogent kitalálni, hiszen azt már lehet valaki-valahol már használta. Mielőtt elkezded használni, keress rá, hogy “véletlenül” nem másolod-e le valakinek a “védett” jelmondatát.
Közönséged mint cél
A célközönséged legyen a fejedben amikor a jelmondatokat vagy szlogeneket készíted. Nem magadnak kreálod ezeket, hanem azért, hogy a pontos célközönségednek eljusson az üzeneted.
Teszteld szlogenjeid és jelmondataid
Végül teszteld le, hogy megbizonyosodj arról, hogy hatékonyak-e amit csináltál. Kiválaszthatsz néhány különböző szlogent, és mutasd meg azokat a potenciális ügyfeleknek, és megkérheted őket, hogy szavazzanak a legjobb szlogenre. Fontos, hogy tesztelésekor ne befolyásold semmilyen irányba az ügyfeledet.
Cikkünk végére egy nagyon fontos kulcsüzenet!
USP-k (Unique Selling Proposition) Hitelességet Alátámasztó Érvek és Kulcsüzenetek
A USP az, ami segít kitűnni a nyüzsgő zajból, és ami megmutatja ügyfeleknek, hogy mi is olyan értékes a termékekben vagy szolgáltatásokban, amit a ügyfél kínál. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy a lehető legjobban legyenek megfogalmazva. Röviden? Mitől vagyunk mi jobbak mint a versenytársak! A USP-k általában 2-8 szavas rövid szöveges vagy képi elemek, amelyek villámgyorsan olvashatóak és felismerhetőek.
Az USP-k nélkül nincsenek sem Google, sem Facebook hirdetések. Gondoljuk át, a vállalkozásunk leglényegesebb üzeneteit, másnak kellene megfogalmazni, nem inkább magunknak? Nem a vállalkozónak kellene tudnia magáról, hogy melyek a piacon a verseny előnyei és kulcsüzenetei? Természetesen mint ügynökség, mi is szoktunk hasonlókat kitalálni, de mindenképpen szükséges az adott cég közreműködése is.
Nézzük milyen üzenetekre gondolunk?
Valós igazolható tapasztalat | 15+ éve a szakmában | 30 Napos garantált visszaküldés | Top Termékek Top Árakon | 500+ Elégedett Ügyfél | 300+ Márka 1 Helyen | Édesség különlegességek csak nálunk! | Fesd meg amit szeretnél! Stb., Stb, Stb…
Ha nincs ötleted ajánlunk néhány szlogen generátort, igaz csak angol nyelven működnek:
https://www.shopify.com/tools/slogan-maker
https://www.oberlo.com/tools/slogan-generator
https://www.slogangenerator.org/
Végül…amennyiben ötleteket szeretnél magyar nyelven kérd a mesterséges intelligencia segítségét. https://chat.openai.com/chat
Kérlek Írj 8 darab szlogen ötletet fodrászkellékekkel, fodrászcikkekkel foglalkozó webshop részére:
Egyenes út a tökéletes frizurához – Vásárolj nálunk!
Minden, amire a fodrászatban szükséged lehet – Egy helyen!
Profi minőségű fodrászkellékek elérhető áron – Csak nálunk!
Legyél te is a fodrászok szakértője – Válassz minket!
Változtasd meg a hajad, változtasd meg az életed – Rendelj tőlünk!
A szépség a részletekben rejlik – Mi pedig mindent tudunk a részletekről!
Az innováció a mi erősségünk – Fedezd fel velünk az új lehetőségeket!
Az életedet nem csak a hajad, hanem a mi termékeink is megváltoztatják!