A dallamos szlogenek titka, ami megakad a fejedben

Írj saját szuper jelmondatot vagy kulcsüzenetet, 10+1 tippünk segítségével!

szlogen jelmondat

A reklámozás mint rendszer folyamatosan változik, de a szlogenek és jelmondatok több mint egy évszázada a reklámozás sarokkövei. Egyes szlogenek egészen az 1800-as évekig nyúlnak vissza. Fogyasztóként valószínűleg csak egy maroknyi népszerű szlogen jut az eszedbe azonnal. Lehet, hogy ezek a szlogenek a legtöbb esetben nem túl elegánsak vagy frappánsak, de az a tény, hogy nagyon jól megragadnak a felhasználók fejében, hatékony eszközzé teszi őket a hirdetők számára.

Ha fel szeretnéd lendíteni a marketing kampányaidat, egy szlogen vagy jelige kitalálása nagyszerű módja lehet ennek. Egy jó szlogen értéket adhat, amit kapcsolatba tudnak hozni a vállalkozásoddal, termékeiddel vagy szolgáltatásoddal. A szlogened abban is segíthet, hogy a céged az ügyfeleid tudatában maradjon. Ha egy felhasználó valami hasonlót lát mint a te jelmondatod, nagyobb valószínűséggel fog a te márkádra gondolni a későbbiekben.

Az 1960-as évek McDonald’s által alkalmazott jeligéktől kezdve, a Nike „Just Do It” jelmondatáig számtalan példa van olyan kifejezésekre, amelyek évekig vagy akár évtizedekig benne “ragadtak” az emberekben. Napjainkban nagyon nehéz olyan brand jelmondattal előállni, amellyel valóban kiemelheted egy cég márkáját. A világ legnagyobb vállalatainak marketing osztályai is, sok időt töltenek szlogenek létrehozásával és tesztelésével, többnyire sikertelenül.

A már sikeres jelmondatok példáinak megtekintése az egyik legjobb módja annak, hogy hatékony, márkádra fókuszáló mondatokat hozzál létre. Több mint egy évszázadnyi szlogenekre-jelmondatokra visszatekintve, számtalan példa van valóban sikeres kifejezésekre.

szlogen jelmondat

Mi az a jelmondat?

A jelmondat egy emlékezetes kifejezés, amelyet ismétlődő módon használnak a kereskedelmi reklámokban. Rövid kifejezés, a márka értékének tartós közvetítésére. Ezeket a jelmondatokat néha egy adott piaci termékkörhöz kapcsolják, bár az is gyakori, hogy a márkákhoz általánosabb jelmondatokat alkalmaznak.

A jelmondatokat általában márkanév alatt helyezik el a termék csomagolásán, vagy a márka reklámjának végén használják. Klasszikus példa erre a Nike „Just Do It” jelmondata, amely hosszú évek óta szerepel a tévéreklámok végén és a Nike termék csomagolásán is.

Például a KFC a reklámok nagy részét a „Finger-lickin’ good” felirattal fejezi be, amely néhány KFC dobozra és csomagolásra is rá van nyomtatva. Ezeket a jelmodatokat kifejezetten arra tervezték, hogy a vásárlónak adjon valamit, amit a márkához csatolhat.

A jelmondat általában rövid, legfeljebb 6-8 szót tartalmazhat. Rövidnek kell lennie ahhoz, hogy emlékezetes és könnyen megismételhető legyen, de elég hosszúnak ahhoz, hogy egyedi és fülbemászó legyen.

Jelmondatok típusai:

Leíró jelmondat: Közvetíteni a márka ígéretét. (De Beers: Diamond is forever)
Különleges jelmondat: Feltárni a megoldandó problémát. (TAG Heuer: Don’t crack under pressure)
Provokatív jelmondat: Feltenni egy okos kérdést vagy felszólítást. (Lay’s: Betcha can’t eat just one)
Igényteremtő jelmondat: Igényt teremteni a cselekvésre. (Nike: Just Do It)
Mértékadó jelmondat: A márka pozicionálása. (Airbnb: Belong anywhere)
Érzelmi jelmondat: Konkrét érzelmet váltson ki. (Coca-Cola: Open Happiness)

Jelmondatok vs. szlogenek

A szlogeneket gyakran összekeverik a jelmondatokkal, mert nagyon hasonlóak, de van néhány lényeges különbség.

A szlogen egy rövid kifejezés, egy adott termék vagy szolgáltatás reklámozására használják a kampány során. A szlogenek nem kísérik el a márkát az élete során, sokkal rövidebb “életű” mint egy jelmondat.

A szlogenek “hangszínük” és szándékuk tekintetében eltérőek. Egy termék vagy szolgáltatás pontos azonosítására használják, illetve arra ösztönzik a potenciális ügyfeleket, hogy a márkán belül egy konkrét ötlethez párosítsák azokat. A szlogeneket alkalmazhatjuk egy márkán belüli termékcsoporthoz is, amelyek jól megkülönböztethetőek.

Szlogenek típusai:

Termékspecifikus szlogen: Mondja el pontosan a fogyasztóknak, hogy milyen típusú terméket árul. (Heinz Ketchup: More tomatoes make me thicker)
Használat specifikus szlogen: Tájékoztasson arról, hogyan használhatják a cég termékét. (Skittles: Celebrate your occasion with some Skittles)
Kategória specifikus szlogen: Jelölje meg a márka legjobb termékkategóriáit. (BMW: Trigger change with a spark, the electrifying BMW i3)
Fogyasztó specifikus szlogen: Fókuszáljon arra, hogy milyen típusú fogyasztó használja a márka termékét. (Mastercard: There are some things money can’t buy, for everything else there’s mastercard)

Mind a szlogenek, mind a jelmondatok fontos szerepet játszanak a marketingben, ezért érdemes mindkettőt kihasználni attól függően, hogy a vállalkozásodnak mire van szüksége.

Tippek jelmondatok és szlogenek írására

Most, hogy már tudod, mennyire fontosak a szlogenek a cégek számára, elgondolkodhatsz azon, hogyan írd meg saját szlogened vagy jelmondatod. A népszerű szlogenek megtekintése hasznos lehet, de valami egyedit is ki kell találnod. Íme néhány tipp a minőségi szlogenek írásához.

Ötletbörze szavak
Készíts egy listát azokról a szavakról, amelyek bármilyen módon kapcsolódnak vállalkozásodhoz. Ezek a szavak leírhatják termékeid, szolgáltatásod vagy tükrözhetik márkád alapértékeit. Ez a lista csak egy kiindulópont, ezért nyugodtan találj ki annyi szót, amennyit csak szeretnél, ne legyél szégyenlős. Érdemes egy 3-5 fős csapatban 2-3 órát erre rászánni, hidd el csoda lesz a végén!

Legyél rövid és lényegre törő
A jó szlogen vagy jelmondat rövid és lényegre törő, különben nem ragadja meg a közönséged. Próbáld meg legfeljebb 6-8 szóval leírni amit szeretnél.

Használj rövid szavakat
Válassz maximum 5-6 betűs szavakat, amelyek a jelmondatodat jobban olvashatóvá teszik, és egyben rövid (könnyen megjegyezhető) lesz a teljes kifejezés. Kerüld a nehezen érthető, vagy kiejthető szavakat.

Válassz könnyen mondható dolgot
Próbáld kimondani a komplett szlogenjeid, hogy érezd te is, mennyire könnyű arra emlékezni és megjegyezni. Ha 2-3x elismétled hangosan, és arra még másnap is emlékszel, jó úton jársz.

Használj erős szavakat
Az erőteljes szavak szintén lendületet adhatnak jelmondatodnak. A Nike „Csak csináld” című jelmondata erre jó példa. Maga a jelmondat cselekvésre ösztönöz, nézd meg, vagy használd a Nike termékeit.

Rímeljen a márkádra
Érdemes -de nem kötelező- olyan szavat választani, ami rímelhet a brand bármelyik szavára.

Legyen időtálló
Jelmondatok esetén nagyon fontos, hogy időtálló legyen és kiszolgálja a márka életének nagy részét. Szlogenek esetében is fontos, hogy ne váljon elavulttá amíg a kampány tart.

Egyediség mint kritérium
Pont ezért nehéz kiváló jelmodatot vagy szlogent kitalálni, hiszen azt már lehet valaki-valahol már használta. Mielőtt elkezded használni, keress rá, hogy “véletlenül” nem másolod-e le valakinek a “védett” jelmondatát.

Közönséged mint cél
A célközönséged legyen a fejedben amikor a jelmondatokat vagy szlogeneket készíted. Nem magadnak kreálod ezeket, hanem azért, hogy a pontos célközönségednek eljusson az üzeneted.

Teszteld szlogenjeid és jelmondataid
Végül teszteld le, hogy megbizonyosodj arról, hogy hatékonyak-e amit csináltál. Kiválaszthatsz néhány különböző szlogent, és mutasd meg azokat a potenciális ügyfeleknek, és megkérheted őket, hogy szavazzanak a legjobb szlogenre. Fontos, hogy tesztelésekor ne befolyásold semmilyen irányba az ügyfeledet.

Cikkünk végére egy nagyon fontos kulcsüzenet!

USP-k (Unique Selling Proposition) Hitelességet Alátámasztó Érvek és Kulcsüzenetek

A USP az, ami segít kitűnni a nyüzsgő zajból, és ami megmutatja ügyfeleknek, hogy mi is olyan értékes a termékekben vagy szolgáltatásokban, amit a ügyfél kínál. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy a lehető legjobban legyenek megfogalmazva. Röviden? Mitől vagyunk mi jobbak mint a versenytársak! A USP-k általában 2-8 szavas rövid szöveges vagy képi elemek, amelyek villámgyorsan olvashatóak és felismerhetőek.

Az USP-k nélkül nincsenek sem Google, sem Facebook hirdetések. Gondoljuk át, a vállalkozásunk leglényegesebb üzeneteit, másnak kellene megfogalmazni, nem inkább magunknak? Nem a vállalkozónak kellene tudnia magáról, hogy melyek a piacon a verseny előnyei és kulcsüzenetei? Természetesen mint ügynökség, mi is szoktunk hasonlókat kitalálni, de mindenképpen szükséges az adott cég közreműködése is.

Nézzük milyen üzenetekre gondolunk?
Valós igazolható tapasztalat | 15+ éve a szakmában | 30 Napos garantált visszaküldés | Top Termékek Top Árakon | 500+ Elégedett Ügyfél | 300+ Márka 1 Helyen | Édesség különlegességek csak nálunk! | Fesd meg amit szeretnél! Stb., Stb, Stb…

Ha nincs ötleted ajánlunk néhány szlogen generátort, igaz csak angol nyelven működnek:

https://www.shopify.com/tools/slogan-maker
https://www.oberlo.com/tools/slogan-generator
https://www.slogangenerator.org/

Végül…amennyiben ötleteket szeretnél magyar nyelven kérd a mesterséges intelligencia segítségét. https://chat.openai.com/chat

Kérlek Írj 8 darab szlogen ötletet fodrászkellékekkel, fodrászcikkekkel foglalkozó webshop részére:

Egyenes út a tökéletes frizurához – Vásárolj nálunk!
Minden, amire a fodrászatban szükséged lehet – Egy helyen!
Profi minőségű fodrászkellékek elérhető áron – Csak nálunk!
Legyél te is a fodrászok szakértője – Válassz minket!
Változtasd meg a hajad, változtasd meg az életed – Rendelj tőlünk!
A szépség a részletekben rejlik – Mi pedig mindent tudunk a részletekről!
Az innováció a mi erősségünk – Fedezd fel velünk az új lehetőségeket!
Az életedet nem csak a hajad, hanem a mi termékeink is megváltoztatják!