Munkánk során számos esetben találkozunk olyan ügyfelekkel, akik a fiókok átvizsgálására és a hibák feltárásával bíznak meg minket. Előzetesen többféle információs megoldást szoktunk felajánlani számukra.
1. Komplett fiók audit, amelyet írásban biztosítunk az ügyfeleknek (Részletes Audit)
2. Konzultáció, amikor közösen megvizsgálva a fiókot, feltárjuk a kérdéses pontokat, és ezt személyesen/online átbeszéljük.
Mind az audit, mind a konzultáció jelentős időráfordítással jár. A konzultáció esetén felkészülünk nem csak a fiókból, hanem a weboldalból, versenytársakból és az analitikai adatokból is. Mindkét esetben jelezzük az ügyfeleinknek, hogy az audit vagy a konzultáció után, szakértői megoldásokat kívánnak a fiókkal kapcsolatos stratégiai és szakmai teendők. Sajnos a legtöbb esetben, találunk valamilyen kritikus hibát a fiókban. 🙁
Az adott partner a konzultációt választotta, mert szerette volna megérteni az egyes pontok magyarázatait is.
Na de lássuk ezt a Google Ads fiókot, milyen hibákat találtunk!
Az ügyfél a higiéniai szektorban kínál termékeket. Minőségi, de nem kifejezetten ismert márkával. Jó árakon, de nem kellőképpen jó képekkel és termékleírásokkal. Kereső, képes illetve remarketing hirdetéseket futtatott az ügyfél a fiókban. A koronavírus járvány első hónapjának végén járunk, amikor a piacon kb. 30-50 cég versenyez hasonló termékekkel a Google rendszerében. De van-e esélye szakértő tanácsok nélkül?
1. Több tevékenység hirdetése a fiókban
Észleltük, hogy 4 különféle tevékenységre is hirdetett az ügyfél a fiókban, változó sikerességgel és struktúrával. Tehát a fő tevékenysége mellé még további 3 domain-ra hirdetett, teljesen más piacokra.
Miért nem megfelelő ez?
Azért, mert az egyes kampányok eredményei hatással vannak a fiók összteljesítményére. Az egyik gyengébben működő kampány, visszahúzhatja a produktívabb kampányok teljesítményét.
2. Átláthatatlan kampánystruktúra
Az előzőből következik, hogy a fiókban több mint 30 kampány volt, rendezetlenül elnevezve. Hol működött, hol nem, vegyesen jöttek egymás után a különböző kampányok.
Miért nem megfelelő ez?
Azért, mert így jóval több idő megkeresni a megfelelő kampányokat, amiben éppen dolgozunk. Ha valami első látásra sem rendezett, akkor mindenkinek több időbe telik ezek kezelése. Ha pedig több idő kell, akkor nem kellően hatékony.
3. Search és Display hálózat együttes célzása
A kereső és display hálózat célzása egy kampányon belül.
Miért nem megfelelő ez?
A kereső és a képes hálózatokat, a kialakult tapasztalatok szerint, minden esetben elválasztjuk egymástól. Tehát vagy kereső kampányt, vagy képes kampányt futtatunk a céloknak megfelelően, jobb teljesítményt biztosítva a kampányoknak.
4. Idegen nyelvek a kampányokban
Olyan nyelvek a kampányokban, amelyekre nem volt szükség
Miért nem megfelelő ez?
Csak azokat a nyelveket kell célozni, amelyek valóban szükségesek. Itthon a “Magyar, “Angol”, “Német” nyelveket szoktuk megadni alapértelmezettként.
5. Egész Magyarországra való célzás
A kampányokban nem volt részletezve az egyéb célzási lehetőség.
Miért nem megfelelő ez?
Azért, mert nem kapunk több részletes adatot a rendszerből, illetve nem tudunk ajánlatkorrekciókat sem alkalmazni. Területileg legalább a megyéket és budapestet fel kell venni a célzások közé.
6. Hirdetésütemezés hiánya
A kampányok 0-24 futottak, minden esetben.
Miért nem megfelelő ez?
Többféle szezonalitást ismerünk, így napon belülit is. Te is tudod, hogy vannak csúcsidőszakok, amikor kiemelten több ügyfél keres abban az időszakban, a te értékes termékedre vagy szolgáltatásodra. Azt az időszakot miért ne célozzuk be jobban egy magasabb ajánlattal? Célszerű akár több időszakra is felbontani a napot.
7. Ajánlatkorrekciók hiánya
A fentiekből következik, hogy semmilyen ajánlatmódosító korrekciót nem alkalmaztak
Miért nem megfelelő ez?
Azért, mert így nem tudjuk megcélozni az értékesebb területeket, időszakokat, eszközt, demográfiai kort, stb., így nagyobb elérést és hatékonyságot elérve.
8. Dinamikus és Normál hirdetéscsoportok egy kampányon belül
Többféle megoldás is előfordult keverve ezeket
Miért nem megfelelő ez?
Azért, mert a dinamikus kampányok kezelése és optimalizálása, különbözik a normál kereső kampányok felügyeletétől. A dinamikus kampányokat, elsősorban a kereső hirdetések kiegészítése esetén használjuk a leggyakrabban, illetve egyéb céljaiknak megfelelően.
9. Hirdetésbővítmények hiánya
A fiókban összesen 1 bővítmény volt beállítva, az is le volt tiltva
Miért nem megfelelő ez?
A bővítmények megjelenítése növeli a hirdetések hatékonyságát, nem mellékesen amikor megjelenik, a többi hirdető elől veszi el a területet. Alapvetően is hasznosak a bővítmények, hiszen plusz információt tudunk átadni a látogatónak.
10. Telefonszám Bővítmény rossz beállítása
Nem megfelelően volt beállítva a telefonszám
Miért nem megfelelő ez?
Azért, mert telefonszám az egyik kiemelt bővítménytípus napjaink, mobiltelefonos világában. Rossz megjelenítése a bővítmény letiltását vonta maga után, megfosztva a hirdetőt egy konverziós lehetőségtől.