Volt már olyan, hogy rákerestél a céged nevére, és azon tűnődtél, hogy vajon miért nem bukkan fel a weboldalad a Google organikus (nem fizetett) keresési találatai között? Nos, a találati eredmények hátterében nagyon sok befolyásoló tényező áll. Releváns kulcsszavak és elhelyezésük, a tartalom hossza, a tartalom minősége, az oldal betöltési sebessége, a tartalom kihelyezésének gyakorisága, a képek elnevezése és még sok-sok más (akár több 100) egyedi változó.
Egy keresés alkalmával, a Google összetett rendszere megpróbálja megtalálni a lehető legjobb tartalmat az oldalakon, így a kereső ügyfélnek a legmegfelelőbb találatokat szolgáltatni. Például ha rákeresnél “Budapest legjobb fodrásza”-ra, akkor a te számodra nem releváns az a találat, amely egy már bezárt fodrászatot mutat meg neked, Szolnok város Budapest nevű utcájában. Ezzel ellentétben viszont érdekes információt nyújthat neked, ha a találat vásárlói véleményeket, elérhetőségeket és térképet is mutatna, amelyek segítségével könnyen betájolhatod az adott fodrászatot. A Google mindig a minőségi és releváns tartalmak megmutatására törekszik.
A keresőoptimalizálás (SEO Search Engine Optimization) segítségével még tovább javíthatod az eredményeket. A keresőoptimalizálás abban segít, hogy a lehető legjobb pozíciót érd el az organikus (nem fizetett) találatok listáján, így sokkal láthatóbbá téve a céged azok számára, akik az te márkádat, terméked vagy szolgáltatásodat keresik. Az első lépés, a weboldal szerkezeti felállítása. Kulcsszókutatással megvizsgálhatod, hogy a céged célcsoportja mikre keres általában a szolgáltatásoddal kapcsolatban, és később ezek alapján úgy pozícionálhatod a cégedet, hogy ezek az emberek megtaláljanak téged. Fontos, hogy a releváns kulcsszavakat a honlapon belül is fel kell tüntetni a megfelelő helyeken: H1, Title és Meta description (leírás), ellenkező esetben eredménytelen lehet a tevékenységed, bármilyen jó képeket teszel is fel az oldalra.