Blog
Facebook Kereskedelmi Feltételek | Facebook Boltot/Katalógust szeretnél?
- 2021-11-29
Hogyan tudod használni a Facebook Kereskedelmi felületeit? Facebook-Instagram Bolt vagy Katalógus? Íme a követelmények!
Jogosultsági követelmények a Facebook kereskedelmi funkciók használatához!
Az elmúlt hónapokban a Facebook egyre nagyobb biztonságot, és egyre több adatot követel meg a felületein történő kereskedelmi funkciók kihasználásához. Az alábbi hivatalos súgó tartalmazza azokat a hivatkozásokat, amelyeket be kell tartanunk ha eredményesen szeretnénk hirdetni vagy egyáltalán részt venni a lehetőségekben.
Ahhoz, hogy a Facebook kereskedelmi felületein vállalkozásként árulhass, a Facebook fiókodnak és Facebook oldaladnak vagy a professzionális Instagram-fiókodnak meg kell felelnie a következő követelményeknek:
1. Szabályaink betartása
A Facebook-fiókodnak és -oldaladnak meg kell felelnie a Facebook felhasználási feltételeinek, kereskedelmi feltételeinek és közösségi alapelveinek, a professzionális Instagram-fiókodnak pedig meg kell felelnie az Instagram felhasználási feltételeinek és közösségi irányelveinek. Emellett a szabályok be nem tartása – legyen szó a kereskedői szerződésről, a kereskedelmi szabályzatról, a hirdetési szabályzatról, illetve az oldalakra, csoportokra és eseményekre vonatkozó szabályzatról – a Facebook kereskedelmi felületeihez és kereskedelmi funkcióihoz való hozzáférés elvesztését vonhatja maga után.
Fontos: A hivatkozások elolvasása természetesen nem kötelező, de erősen ajánlott. Bármelyik megszegése azt vonhatja maga után, hogy akár a hirdetési lehetőséget, vagy az egyéb kereskedelmi felületek elérését korlátozhatják. Ebbe -többek között- beletartozik a Facebook profil minősége, a Facebook oldal tevékenysége és minősége, illetve a hirdetési tevékenység is.
2. A vállalkozásod és a tartományod feltüntetése
A Facebook-oldaladon és a professzionális Instagram-fiókodban olyan termékek adatlapjainak kell szerepelniük, amelyek közvetlenül megvásárolhatók a webhelyedről, illetve a Facebookon vagy az Instagramon történő fizetéssel. Ha a Facebook kereskedelmi felületeiről bármelyik támogatott piacon működő webhelyre irányítod a vevőket, meg kell adnod a Facebooknak azt az egy tartományt (nem lerövidített formában), amelyen keresztül értékesítesz. A Facebook-oldaladnak vagy a professzionális Instagram-fiókodnak a megadott tartományhoz tartozó áruházat vagy webhelyet kell képviselnie. Saját tartományod megerősítéséhez előírhatják számodra a tartomány-ellenőrzési folyamat teljesítését.
Fontos: A vállalkozáskezelő beállításai és adatai kritikusan fontosak a Facebook szemében. Ha egy vagy több beállítás nem megfelelő, szintén különböző korlátozások léphetnek életbe. Folyamatosan új funkciók jelennek meg, ha ezeket nem követjük, és figyelmen kívül hagyjuk őket, hamarosan szembesülhetünk egyes korlátozásokkal. Ne felejtsük el visszaigazolni a Domain tartományt a vállalkozáskezelőben!
3. Támogatott piacon való működés
A Facebook kereskedelmi felületeinek használatához a Facebook-oldaladnak vagy a professzionális Instagram-fiókodnak az általuk támogatott piacok valamelyikén kell működnie. A Facebookon elérhető kereskedelmi felületek támogatott piacainak listája itt található. Az Instagram Shopping támogatott piacainak listája itt érhető el. A fizetés a Facebookon és az Instagramon egyelőre csak az Egyesült Államokban lehetséges. Új helyek támogatása esetén frissíteni fogjuk a támogatott piacok listáit.
Fontos: A termékek és a kereskedelmi felületek, az adott célpiaccal egyezően kerüljenek beállításra. A weboldal, webshop is az adott célpiac sajátosságainak feleljen meg.
4. A megbízhatóság igazolása
A Facebook-fiókodnak és -oldaladnak vagy a professzionális Instagram-fiókodnak tanúbizonyságot kell adnia megbízhatóságáról, többek között egy hiteles, stabil jelenléttel. Ennek része lehet egy megfelelő létszámú követőtábor fenntartása is.
Fontos: Mind a Facebook és Instagram fióknak megbízhatónak kell lennie. Ez egyszerűen azt jelenti, hogy bizonyos funkciók csak úgy érhetőek el, ha a Facebook-Instagram oldalunk megfelelő számú követővel vagy interakcióval rendelkezik. Folyamatosan bejegyzéseket teszünk közzé, és így idővel a közösség részévé válik a vállalkozásunk Facebook vagy Instagram oldala. Legyél hiteles a Facebook szemében! A Facebook részéről teljesen általános, hogy egyes funkciók csak 200-500 felhasználós követő bázis megszerzése után válik elérhetővé, akár a Facebookon, akár az Instagramon.
5. Pontos információk megadása és bevált gyakorlatok követése
A Facebook kereskedelmi felületein megadott termékinformációk között nem szerepelhet félrevezető információ az árról és az elérhetőségről. Világosan fel kell tüntetned mind a visszatérítési, mind pedig a visszáru szabályzatot, amelyeknek könnyen elérhetőnek kell lenniük a webhelyeden vagy a Facebookon/Instagramon. Ha bármikor nem felelsz meg az itt leírt követelményeknek, elveszítheted a hozzáférést a Facebook kereskedelmi felületeihez és kereskedelmi funkcióihoz, illetve le is tilthatják a fiókodat. A Facebook kereskedelmi felületei közé tartoznak többek között a Facebook-boltok, a Facebook-oldalak boltjai, a Marketplace-boltok, az élő vásárlás és az Instagram Shopping.
Fontos: Mindig törekedni kell a legpontosabb adatok megadására. Ha lehet, akkor azokat is adjuk meg, amelyek nem kötelezőek. Ez igaz a Facebook oldalra, vagy akár a termékkatalógus adataira.
Amennyiben segítségre van szükséged a pontos beállításokhoz, illetve problémád van valamilyen tiltással kapcsolatos kérdésed van, keress minket bátran! Ha Facebook tiltással kapcsolatban van kérdésed, kérünk, hogy először tekintsd meg videónkat: