A Google 2000-ben jelent meg hirdetési szolgáltatásával Google AdWords néven. 2018-ban Google Ads néven megújította a szolgáltatását. A Google Ads egy fizetett hirdetési szolgáltatás, aminek a támogatásával a Google keresőben, a YouTube-on, egyedi weboldalalon, hírportálokon jelenhetsz meg fizetett hirdetésekkel, Pay Per Click (PPC) alapon.
A különféle hirdetéstípusok eltérő hirdetési helyeken jelenhetnek meg. Például egy Google keresés során, a Google Térképen, a YouTube videóinál, a Gmail fiókban vagy különféle weboldalak és hírportálok felületén. A hirdetések segítségével látogatókat és potenciális vevőket szerezhetsz a weboldaladnak, növelheted az eladásaidat, ismertebbé teheted a cégedet.
Számtalan formája lehet egy Google hirdetésnek. Lehet szöveges, képes, videós, hívást kezdeményező, terméket hirdető, mobilalkalmazásban megjelenő is.
Kampánytípustól és hirdetéstípustól függ, hogy hol, mikor, hogyan jelenik meg egy Google hirdetés. A hirdetésed megjelenhet akkor, amikor valaki bizonyos szavakra vagy az általad kínált termékre, szolgáltatásra keres. Megjelenhet akkor, amikor a célközönséged tagja bizonyos weboldalakon, online felületeken jár.
Sok ügyfelünk, aki még nem került kapcsolatba a Google hirdetési rendszerével úgy gondolja, hogy a Google Ads hirdetések csak a Google kereső felületén jelennek meg. A hirdetési lehetőségek ettől jóval szélesebbek, hiszen rendelkezésre áll a Google keresési partnerek oldalai, Google Display hálózata is. A Display hálózaton belül számos lehetőség közül választhatunk. Banneres-képes hirdetéseket készíthetünk, amelyek megjelenhetnek a témához kapcsolódó weboldalakon vagy hírportálokon. Továbbá hirdethetünk a Google Térképen, a Youtube oldalán illetve a Gmail felületén is. A Google kereső hirdetésekkel általában a célirányosan keresőket tudjuk csak elérni, míg a Display hálózaton a nagyobb elérési lehetőséggel jelentősen növelhetjük a termékeink, szolgáltatásaink iránt érdeklődők számát.
Sokféle kampánytípusból lehet választani. Létezik eladást segítő Teljesítmény maximalizáló kampány, szöveges hirdetéseket mutató Keresési kampány, képes hirdetéseket megjelenítő Display kampány, videóhirdetéseket megjelenítő Videókampány, mobilalkalmazásokat népszerűsítő Alkalmazáskampány, automatizált Intelligens kampány, korábbi látogatókat megszólító Remarketing kampány is.
A hirdetés költsége függ a vállalkozás jellegétől és a verseny nagyságától. Minél nagyobb a verseny a szakmádban, annál többet kell fizetni egy kattintásért. A Google Ads rendszere úgy működik, mint egy árverés, vagyis licitálni kell a helyezésért. Minél többet hajlandó fizetni valaki egy kattintásért, annyival előrébb fog elhelyezkedni a hirdetése.
A Google Ads Kereső hirdetés kezelési díjunk havonta 70.000 Ft+Áfa. Ezért cserébe vállaljuk, hogy Google Premier Partneri státuszunknak megfelelően minőségi hirdetési szövegeket készítünk. Körültekintően kiválasztjuk a hirdetett kulcsszavakat. Beállítjuk a kampánystratégiát, licitálási stratégiát, a sikerességhez szükséges méréseket. Hetente írásos jelentést küldünk az eredményekről.
Az egyik leggyakrabban használt megtérülési mutató a ROI (Return on investment, magyarul befektetésarányos megtérülés), ami a befektetés nettó nyereségének és a költségeinek az aránya. Számos képletet használnak a kiszámítására. A Google kampányok ROI értékét úgy számolhatod ki, ha kampányból származó bevételből kivonod az termék önköltségét és a kampányra fordított költségeket, majd a kapott értéket elosztod a teljes költséggel. A Google kampányok hatékonyságának mérésével kapcsolatos másik mutató a hirdetési kiadások megtérülése (ROAS). A ROAS kiszámításához egyszerűen csak el kell osztani a hirdetési kampányból származó teljes bevételt a hirdetési kampány teljes költségével. Bár a ROI és a ROAS hasonlóak, van néhány fontos különbség. Míg a ROAS a bevételt, a ROI a nettó nyereséget vizsgálja. Emellett a ROAS csak azt az összeget veszi figyelembe, amelyet közvetlenül a kampányra költöttél, míg a ROI a további költségeket is figyelembe veszi, például a termelési költségeket.
Megfelelő kampánykezeléssel a Google Ads hozzájárul a céged sikeréhez. A platform lehetővé teszi a vállalkozásod számára, hogy mindenkit elérj, aki a Google-t használja információk megtalálására, illetve termékek és szolgáltatások megvásárlására. A Google Ads az egyik legjobb eszköz a potenciális ügyfelek megszerzésére. A Google Ads lehetővé teszi, hogy azokra az emberekre összpontosíts, akik azt keresik, amit a te vállalkozásod kínál. Más marketing eszközökkel ellentétben csak akkor kell fizetned, valaki rákattint a hirdetésedre.
A Google Ads hirdetések segítségével a megfelelő embereket érheted el a megfelelő időben és helyen, mint például a Google keresőben, a Youtube-on vagy a Gmail felületén.
Mind a Google Ads, mind a Facebook/Meta hihetetlenül hatékony hirdetési platform, amely gyakorlatilag minden típusú vállalkozás számára kínál megoldást. A Google hirdetések elsősorban az olyan cégek számára előnyös, amelyek olyan terméket vagy szolgáltatást kínálnak, amelyre a felhasználónak szüksége van, és amelyre aktívan keres. Ezek a hirdetések elsősorban a vásárlási fázisban lévő felhasználókat célozzák meg, így az a reklámszöveg lesz a legsikeresebb, amely tömör, egyértelmű, és kiemeli a termék vagy szolgáltatás egyértelmű előnyeit. A Facebook hirdetések elsősorban az olyan cégek számára előnyös, amelyek szeretnék növelni a márkájuk, illetve az általuk értékesített termékek vagy szolgáltatások ismertségét – különösen olyan emberek körében, akik korábban nem hallottak róluk. A széles körű célzási lehetőségekkel a Facebook lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy szöveges, képes és lenyűgöző videóhirdetéseken keresztül bemutassák ajánlataikat a kívánt célközönségnek. Tapasztalatunk szerint a Google és a Facebook hirdetési lehetőségei nem egymást kizáró, hanem egymást kiegészítő eszközök egy cég online marketing stratégiájában.
A Google Ads hirdetésekkel foglalkozó, szakértő ügynökségekre azért van szükség, mert az esetek nagy többségében az ügyfeleknek nincs meg a szükséges szakmai tudásuk ahhoz, hogy a kampányokat szakértő szemmel létrehozva, működtessék a hirdetési rendszereket. Az ügynökségek ismerik az Ads rendszer összes funkcióját, rejtett beállítási lehetőségeit, tapasztalatuk van abban, hogy egyes piacok számára, milyen hirdetési típusokat célszerű alkalmazni. Beállítják a liciteket, figyelik a jól teljesítő kulcsszavakat, kizárják az irreleváns keresési kulcsszavakat, illetve a statisztikák alapján elemeznek és változtatnak a beállításokon, ha szükséges.
A Google Ads promóciós kód egy számítógép által generált kód, amely ingyenes jóváírást biztosít a hirdetőknek. A Google fő célja ezzel, hogy ösztönözze az új hirdetőket a Google Ads szolgáltatás kipróbálására. Ezáltal a hirdetők ízelítőt kaphatnak a Google fizetett hirdetéseiből, és megnézhetik, hogy mekkora bevételre tehetnek szert a szolgáltatás használatával.
Korábban volt lehetőség arra, hogy a hirdető saját maga igényelje meg a 15.000 forint értékű promóciós kódját a Google-től, de napjainkban már csak megbízható, a Google feltéteinek megfelelő partnerügynökségen keresztül juthatsz Google Ads promóciós kódhoz. Ha minket bízol meg a Google Ads fiók létrehozásával és kezelésével, akkor egy, maximum 120.000 forint értékű promócióval tudjuk segíteni a hirdetési céljaidat, amennyiben új fiókot hozunk létre.*
A Google Ads promóció értéke függ az elköltött hirdetési összegtől, de maximum 120.000 forint jóváírást tudsz szerezni. 60 nap alatt minimum. 120.000 Ft-os kölltéssel kell rendelkezni, akkor kerül jóváírásra a bónusz 120.000 Ft os kuponkód.
A kérdésre nem lehet pontos választ adni, még akkor sem, ha már sok mindent tudunk a vállalkozásról, a célpiacról, a versenyről és a weboldalról vagy webshopról. Van olyan piaci szegmens ahol elégséges lehet akár a havi 50.000 Ft-os keret, viszont van más piac, ahol ez a keret is csak a belépőszint. A kampányok indításakor általában csak erős becslés lehet arról, hogyan fog az teljesíteni, illetve mekkora az optimális költségszint egy fiókban. Ezért összességében csak több hónapos hirdetési tevékenység után lehet azt megmondani, hogy mi az az ideális keretösszeg, amely a legtöbb konverziót hozhatja.
Magyarországon a Google Ads kétféle fizetési módot kínál fel a meglévő hirdetőknek: kézi befizetést, illetve automatikus befizetést. Az új hirdetők 2022-től kezdve csak az automatikus befizetési módot választhatják. Kézi befizetés esetében mindig előre fel kell tölteni az egyenleget. Ez lehetséges banki átutalással vagy bank-, hitelkártya megadásával. Ennél a fizetési módnál csak akkor fognak futni a hirdetések, ha pozitív az egyenleg, és a rendszer le tudja vonni róla a hirdetések költéseit. Az automatikus fizetési módnál mindig utólag történik a hirdetési költség kiegyenlítése, ezért csak bank-, hitelkártya megadásával választható ez a fizetési mód. Arra is figyelni kell, hogy legyen pénz a kártyán, ellenkező esetben rendszer leállítja a hirdetéseket és addig nem engedi futtatni, amíg a tartozás kiegyenlítésre nem kerül.
A Google kereső hirdetések átlagos átkattintási aránya (CTR) 4-6% között van, de nem ritka akár a 25-30%-os arány sem. Tehát egy 6-7%-os CTR már jó értéknek számít. A képes hirdetések esetében az átlagos átkattintási arány jóval alacsonyabb, körülbelül 0,50%.
Egy jól strukturált és szakszerűen beállított kampány esetén (ha nincs sok versenytárs) akár 40-100 Ft-os* kattintási díjakat is elérhet. Több versenytárssal már a 100-300 Ft-os* kategória a vállalható. Az erősnek mondható szektorokban viszont már magyarországon sem ritka egy 300-1.500 Ft-os* ajánlati díj, míg a kiemelt piacokon (bankszektor, duguláselhárítás, stb.) akár 1.500-3.000 Ft* is lehet. Képes kampányoknál az átlagos kattintási díj 5-40 Ft* között mozog. De a szórás nagyon széles is lehet, mert nem mindegy, hogy szöveges, képes, shopping, remarketing, stb. kampányról beszélünk. *(2023-as adatok)
A Google Ads hirdetési rendszere azon alapul, hogy csak a hirdetésünkre való kattintásért kell fizetni, a hirdetések megjelenítése viszont ingyenes. Tehát csak akkor fizetünk, amikor valaki kattint a hirdetésünkre.